مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت: آموزش مهارتی برای تعداد ۲۳ هزار و ۲۵۴ نفر از جوانان جویای کار استان در بخش‌های خدمات، صنعت، کشاورزی و فرهنگ و هنر ارائه شد.

 خوش آیند، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: از مجموع ۲۳ هزار و ۲۵۴ نفر که آموزش‌های مهارتی را در این استان فراگرفته اند ۱۴ هزار و ۳۷۸ نفر مرد و ۸ هزار و ۸۷۶ نفر زن بوده اند.  
وی افزود: آموزش مهارتی بخش دولتی در مراکز ثابت دولتی، معتادان بهبود یافته، حاشیه شهرها، کارگاه‌های مهارت آموزی درمحیط واقعی، مرکز تخصصی مهارت‌های پیشرفته، افرادتحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، سیار شهری، زندان، پادگان، مناطق روستایی، جوار کارخانجات، عشایر، جوار دانشگاه و مراکز SCD، صنعت ساختمان و سایر تفاهمنامه‌های منعقده اجرا شد.  

خوش آیند بیان کرد: تعهد استان در بخش آموزش دولتی در سال ۹۷ به میزان ۲ میلیون و ۹۹۰ هزار و ۱۰۹ نفر ساعت بوده است که با تلاش پرسنل، این اداره کل موفق به تحقق ۱۳۰ درصدی تعهدات گردیده است.  

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اشاره کرد: آموزش‌های مهارتی توسط کادر مجرب آموزشی و با تجهیزات نوین و در قالب استاندارد‌های بین المللی اجرا تا بستر لازم را برای رسیدن به اهداف سازمان و ایجاد زمینه اشتغال پایدار فراهم  شود.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی، هدایت و فراگیر نمودن هرچه بیشتر آموزش‌های مهارتی در بین دانش آموزان و دانشجویان، همچنین ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی در کشور از ابزار کلیدی و زیرساختی تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال به شمار می‌رود.

خوشایند افزود: بر این اساس برنامه «بازدید دانش آموزی و دانشجویی  از مراکز آموزش فنی و حرفه ای» به صورت هماهنگ کشوری از دوم تا یازدهم اردیبهشت ماه، هم زمان با هفته معرفی مشاغل و هفته کارگر در کلیه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان برگزار می‌شود.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در پایان گفت: از کلیه دانش آموزان و دانشجویان عزیز، اساتید ارجمند و معلمان گرانقدر دعوت می‌نمایم برای آشنایی با ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان محل اقامت خود بازدید نمایند و یاری گر ما در توسعه فرهنگ مهارت آموزی باشند.

انتهای پیام / ط آ

بازدید دانش آموزی و دانشجویی  از مراکز آموزش فنی و حرفه ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.