رئیس‌جمهور آمریکا در تماسی تلفنی، پیروزی ­«ولودیمیر زلنسکی» در انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین را به او تبریک گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، کورت وولکر، فرستاده ویژه آمریکا در مذاکرات اوکراین، در پیامی در توئیتر اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در تماسی تلفنی پیروزی ­ولودیمیر زلنسکی، کمدین اوکراینی، را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور تبریک گفته است.

درپیام توئیتی وولکر در این باره آمده است: ترامپ در تماسی تلفنی پیروزی ولودیمیر زلنسکی را در انتخابات آرام و دموکراتیک ریاست جمهوری اوکراین، به وی و ملت اوکراین تبریک گفت. ما به حمایت از تلاش‌های اوکراین برای اعاده تمامیت ارضی و مقابله با «تجاوز‌های روسیه» ادامه خواهیم داد.

وولکر در این پیام همچنین از تلاش‌های پترو پوروشنکو رئیس جمهور قبلی در هدایت اوکراین در برهه دشوار کنونی و پایبندی و تعهد وی به اصول و ارزش‌های دموکراتیک و پذیرش خواست و اراده ملت اوکراین تقدیر کرد.

کمیسیون مرکزی انتخابات اوکراین اعلام کرد نتایج حاصل از شمارش ۵۰ درصد از آرای انتخاباتی نشان می‌دهد زلنسکی بیش از ۷۳ درصد آرا را از آن خود کرده است. پوروشنکو نیز حدود ۲۴ ممیز ۶۵ درصد آرا را به دست آورده است.  میزان استقبال رای‌دهندگان اوکراینی در این انتخابات بیش از ۶۲ درصد اعلام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار