سناتور الیزابت وارن، نماینده مجلس سنای آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، از مجلس نمایندگان این کشور خواست که هرچه سریعتر روند استیضاح ترامپ را آغاز کنند.

سناتور وارن خواستار آغاز روند استیضاح ترامپ شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سناتور الیزابت وارن، نماینده مجلس سنای آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ از مجلس نمایندگان این کشور خواست که هرچه سریعتر روند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را آغاز کنند.

وارن در صفحه شخصی خود در توئیتر ضمن اشاره به جزئیات گزارش مولر حول ممانعت ترامپ از طی شدن مسیر تحقیقات درباره ارتباط با روسیه، نوشت: «گزارش مولر حقایقی را نشان می‌دهد که یک دولت خارجی متخاصم به انتخابات ۲۰۱۶ برای کمک به ترامپ حمله کرده و ترامپ نیز از این کمک استقبال نمود. زمانی هم که ترامپ به ریاست‌جمهوری انتخاب شد، مانع تحقیقات درباره این حمله شد.»

وی با بیان اینکه گزارش مولر قدم بعدی را در اختیار کنگره آمریکا می‌گذارد، توضیح داد: «کنگره از اختیارات قانونی برای ممانعت از استعمال مفسدانه یک رئیس‌جمهور از قدرت را دارد تا یکپارچگی عدالت در دولت (آمریکا) حفظ شود. فرایند صحیح برای اعمال این اختیارات، استیضاح است.»

رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ضمن تاکید بر اینکه انفعال در برابر این اقدامات ترامپ، باعث سوءاستفاده رؤسای جمهور آتی آمریکا از قدرت می‌شود، افزود: «بی‌اعتنایی به اقدامات مکرر یک رئیس‌جمهور در ممانعت از اجرای تحقیقات حول رفتار فریبکارانه‌اش، آسیب بزرگ و ماندگاری به این کشور می‌زند و همچنین به رؤسای جمهور آتی یاد می‌دهد که از قدرت خود به شیوه‌ها مشابه سوءاستفاده کنند.»

سناتور وارن در پایان با درخواست از کنگره برای آغاز فرایند استیضاح ترامپ، تاکید کرد: «وخامت این مسئله، ایجاب می‌کند که مقامات منتخب دو حزب (در کنگره) بدون توجه به ملاحظات سیاسی، وظیفه قانونی خود را انجام دهند. این یعنی، مجلس نمایندگان باید فرایند استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا (ترامپ) را کلید بزند.»

این در حالی است که نانسی پلوسی، رئیس دموکرات کنگره آمریکا در جمع خبرنگاران در ایرلند شمالی از دادن پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا کنگره درصدد استیضاح «دونالد ترامپ» است، امتناع کرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که طبق قوانین این کشور در صورت بروز مشکل برای رئیس‌جمهور و معاون رئیس‌جمهور و نبودن آن‌ها موقتا مسئول سمت ریاست جمهوری خواهد بود، در جواب به سوالات خبرنگاران در خصوص احتمال استیضاح «دونالد ترامپ» به گفتن این جمله بسنده کرد: «از قانونی اساسی ایالات متحده آمریکا حفاظت خواهیم کرد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار