رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: روستا هم منبع اشتغال وهم تولید است و لذا باید به آن توجه خاص شود تا خالی از سکنه نشود لذا اگر روستا رونق داشته باشد قطعا مهاجرت به شهر‌ها وجود نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلسه هماهنگی رونق تولید در بخش کشاورزی با مشارکت میعن اقتصادی شهربابک، مجتمع مس شهربابک در محل سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

محمدی مدیر روابط عمومی مس شهربابک گفت: با عنایت به اینکه مجتمع مس شهربابک معین اقتصادی این شهرستان است، در سه سال گذشته در شهربابک ۷۰۰۰ گوسفند و بز با نژاده‌های پر بازده تلقیح شده که در سال جاری نیز پیش بینی شده قریب به ۱۰هزار راس دیگر تلقیح مصنوعی شوند.

وی افزود: مجتمه مس شهربابک به ایده‌هایی که موجب رونق تولید شوند وام‌های با سود ۲ درصد از محل بانک رسالت و ۱۵ درصد از محل بانک ملی پرداخت که در صورت به ثمر رسیدن سود به تولید کننده هدیه می‌شود.

وی افزود: برای انجام هر کار زیر بنایی نظیر آموزش و ترویج مس سرچشمه آمادگی لازم را دارد.

عباس سعیدی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در این جلسه گفت: روستا هم منبع اشتغال وهم تولید است و لذا باید به آن توجه خاص شود تا خالی از سکنه نشود.

وی با بیان اینکه اگر روستا رونق داشته باشد قطعا مهاجرت به شهر‌ها وجود نخواهدداشت افزود: در سال رونق تولید، برنامه ریزی می‌شود تا استعداد تمامی مناطق این شهرستان در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی شناسائی واز فرصت‌های بوجود آمده نهایت بهره گیری شود.

انتهای پیام/ی

روستا هم منبع اشتغال وهم تولید است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار