مدیرعامل شرکت قند بیستون با اعلام اینکه این شرکت مطالبات همه کشاورزان روستا‌های سیل زده استان را پرداخت کرد، گفت : در مجموع در فروردین امسال مطالبات ۹۳۵ تن از کشاورزان استان پرداخت شد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محسن علی حسینی مدیرعامل شرکت قند بیستون گفت : پس از بازدیدی که هفته گذشته به همراه مسئولان استان از مناطق سیل زده و زمین‌های کشاورزی آسیب دیده به عمل آمد، این شرکت مطالبات ۴۷ روستای سیل زده دیگر (۶۳۵ کشاورز) را پرداخت کرد.

وی این روستا‌ها را شامل «ارگنه سفلی، ایلخانی آباد، آب باریک، آهنگران، بابان آباد، بدربان، برناج، بلوردی، پاتپه چمچمال، چقاگلان، چقاجانعلی، حیدرآباد، درکه، دولت آباد، دهلق، زردآب سفلی، زردآب محمودآباد، زردآب محب و سرخه مهری سردارآباد صحنه، سمنگان سفلی، سمنگان علیا، سنقرآباد و سنگ چین ذکر کرد.

به گفته وی، همچنین مطالبات روستا‌های «شاهسوند، شیخی آباد علیا صحنه، عباس آباد (صحنه)، علی آباد کاشانتو، علی آباد مارانتو، علی گرزان سفلی، عین القاص، کاشانتو، گاوکل قلعه، گروس علیا، مارانتو، مال امیری سفلی، مال امیری علیا، مال امیری کاشانتو، محمدآباد چمچمال، محمودآباد کاشانتو، محمودآبادقلعه، میرعزیزی روانسر، نصرت آباد، هاشم آباد، هریل آباد، یکجفتی و یکدانگی» نیز پرداخت شد.

وی اضافه کرد: در هفته گذشته نیز مطالبات روستا‌های «بیستون، تخت شیرین، چمبطان، فراش، قره ولی، قوزیوند، گرگوند، مبارک آباد، نادرآباد و بندعبدی» که در مجموع ۳۰۰ کشاورز بودند را به طور کامل تسویه کرد.

مدیرعامل شرکت قند بیستون در ادامه سخنان خود گفت : کشور در شرایط جنگ نرم اقتصادی و نابرابر و تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان این مرز و بوم قرار گرفته است و شرکت‌های تولیدی برای حفظ وضع موجود و خروج از بحران‌ها نیاز به حمایت‌های ویژه و ایجاد هم افزایی فی مابین تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های کشور دارند.

علی حسینی افزود: در سال‌های گذشته (سال ۹۳ تا ۹۶) به جهت حمایت از تولید شرکت‌های قند و شکر چغندری، طبق مصوبات کارگروه تنظیم بازار مبلغی تحت عنوان یارانه شکر به جهت جبران مابه التفاوت بهای تمام شده شکر تولیدی و قیمت مصوب فروش تعلق گرفته است که می‌بایست از طرف دولت به تولیدکنندگان پرداخت شود.

وی گفت: اکنون میزان مطالبات شرکت قند بیستون از این محل ۲۳۱ میلیارد ریال می‌باشد که باوجود مکاتبات و پیگیری‌های صورت گرفته با نهاد‌های ذیربط، متأسفانه تاکنون پرداخت نشده است.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به این که هر ساله قیمت شکر از طرف کارگروه تنظیم بازار تعیین و کارخانه‌های تولیدی ملزم به فروش با نرخ مصوب می‌باشند، برای سال ۹۷ یارانه‌ای به جهت پوشش هزینه‌های تولید تعلق نگرفته است که این امر موجب زیان عملیاتی برای کارخانه‌های تولیدی می‌شود.

وی از همه نهاد‌های ذیربط خواست که با پرداخت مطالبات کارخانه قند بیستون، این شرکت را یاری کنند تا از این طریق بخش زیادی از مشکلات کارخانه و همچنین کشاورزان زحمتکش استان مرتفع شود.

 

 

انتهای پیام/د

شرکت مطالبات ۴۷ روستای سیل زده دیگر (۶۳۵ کشاورز) را پرداخت کرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.