استاندار کرمانشاه گفت:طرح گرمسیری می تواند طرح توسعه استان با محوریت آب باشد که این ظرفیت را دارد که منجر به اجرای پروژه‌های متعدد و در نتیجه ایجاد فرصت‌های شغلی فراوان برای جوانان استان شود.

طرح گرمسیری طرح توسعه استان با محوریت آببه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بازوند استاندار کرمانشاه در نشست با هیئت مدیره و کارکنان شرکت آب منطقه ای از تلاش‌های مجموعه شرکت آب منطقه‌ای در یک سال گذشته، به ویژه در مدیریت مطلوب منابع آبی و تنظیم آب‌های ورودی و خروجی سد‌ها در سامانه بارشی اخیر تشکر میکنم.

وی بیان کرد :مجموعه مدیران شرکت آب منطقه‌ای در ادوار مختلف از جمله مدیران ارزشمند استان و کشور بوده اند و از همه آن‌ها تشکر میکنم.

بازوند گفت:از زمان پذیرش مدیریت جدید  شرکت آب منطقه‌ای حرکت و جهش مطلوبی در فعالیت و برنامه‌های این شرکت قابل مشاهده است که در توسعه استان نقش‌آفرین خواهد بود.

وی ادامه داد :اگرچه مجموعه مدیران استان با تمام توان در مدیریت پیش از بحران پای کار بودند، اما این مردم هوشمند، ولایتمدار و باذکاوت استان بودند که با مشارکت مطلوب خود، خطر سیل در استان را مدیریت و برطرف کردند.

وی  گفت: رودخانه‌ها نباید تبدیل به کوچه و خیابان شوند. ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها چالشی است که فرصت رودخانه‌ها را تبدیل به تهدید میکنند.

وی گفت: بارش‌ها و سیلاب‌های بهاری امسال پاسخ مناسبی به منتقدین سدسازی بود که اگر بارش‌های امسال با ظرفیت سد‌ها مدیریت نمیشد، دامنه خسارات آن چندبرابر میشد. جا دارد یادی کنیم از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که پرچمدار صنعت سدسازی بودند.

 

وی افزود: امسال از نظر مالی، سال سختی پیش رو داریم، اما انتظار داریم مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید نهایت توان خود را به کار گیرند که برای استان سرمایه سازی کنند. شرکت آب منطقه‌ای باید سعی کند در عین پایبندی به منافع ملی، سهم تخصیص آب استان را برای کمک به بخش صنعت و کشاورزی استان ارتقا دهد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای فهرست جامع تخصیص‌های آب استان را ارائه کند تا بتوانیم در هفته آینده با نشست با مدیران ارشد وزارت نیرو تلاش کنیم که سهم تخصیص آب استان را افزایش دهیم تا در اقتصاد و توسعه استان نقش آفرینی مناسبی داشته باشد.

وی  افزود: "آب" سرمایه ملی ماست و باید برای حفاظت از این سرمایه هرکاری که میتوانیم انجام دهیم. از راه اندازی "پژوهشگاه آب" در استان حمایت میکنیم.طرح گرمسیری میتواند طرح توسعه استان با محوریت آب باشد که این ظرفیت را دارد که منجر به اجرای پروژه‌های متعدد و در نتیجه ایجاد فرصت‌های شغلی فراوان برای جوانان استان شود. منتها باید سازوکار مناسبی برای آن بیندیشیم.

انتهای  پیام/ز

 

راه اندازی پژوهشگاه آب در استان

برچسب ها: اب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.