سرمست گفت: بازدید‌های نمادین و تشریفاتی مسئولان از واحد‌های تولیدی و بستر‌های اقتصادی، مشکلی را حل نمی‌کند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ بهرام سرمست استاندار قم در دومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در حاشیه بازدید از چند شرکت تولیدی در قم گفت: اخیرا مشکلات ۳۰ واحد تولیدی بر اساس نظرات کارشناسی و مشکلات ۳ واحد تولیدی بر اساس بازدید میدانی ارزیابی شد.

وی قم افزود: نتیجه این بازدید و نگاه کارشناسی به مسائل، ۴۵ مصوبه است که در تلاشیم این مصوبات با همراهی مدیران اجرایی شود.

استاندار اظهار کرد: هر یک از مسائل در حوزه رفع موانع تولید، باید کارشناسی شده باشد و قبل از برگزاری جلسات این مصوبات با نگاه کارشناسی مورد ارزیابی قرار گیرد.

سرمست بیان کرد: بازدید‌های میدانی جزء سیاست‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است؛ در این باره باید مطالعات و بررسی‌های لازم از مشکلات واحد‌ها صورت گیرد و پس از بررسی‌های کارشناسی، به ارائه راهکار پرداخت.

وی گفت: بازدید‌های نمادین و تشریفاتی مسئولان از واحد‌های تولیدی و بستر‌های اقتصادی، مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه باید همراه با مطالعه و تلاش صورت پذیرد و گره از مشکلات بازکند.

استاندار قم افزود: در جریان رفع موانع تولید، مسئولان باید از منظر تولید کننده به مسائل نگاه کنند و شرایطی را برای گذر از سختی‌ها و بحران‌های اقتصادی فراهم سازند.

وی عنوان کرد: در قدم نخست شاید راه اندازی واحد‌های تولیدی جدا از شهرک‌های صنعتی مورد قبول محیط زیست نباشد، اما اگر معیار‌های زیست محیطی در واحد‌ها رعایت می‌شود، محیط زیست نیز تا انجام طرح ها، با تولیدکنندگان بر اساس شرایطی که دارند مدارا کنند تا این واحد‌ها به سمت شرکت‌های صنعتی هدایت شوند.

سرمست اظهار کرد: مشکلات طرح‌های توسعه واحد‌های تولیدی و استقرار آن‌ها در شهرک‌های صنعتی نیز باید با جدیت پیگیری شود.

وی گفت: سیاست گذاری‌های کلان و استانی باید به یک اجماع نظر برسد و با احصای مشکلات واحد‌های تولیدی و همراهی دستگاه‌های اجرایی، آن را پیگیری کنیم.

استاندار قم با اشاره به برخی از دغدغه‌های تولید افزود: جلساتی راهبردی، با مدیریت شهرک‌های صنعتی برگزار شود تا تولید کننده به واسطه مسائلی، چون تامین آب و برق و گاز و سایر خدمات، سرگردان نباشد.

وی در خصوص نارضایتی برخی از تولیدکنندگان از وضعیت مالیات بر ارزش افزوده بیان کرد: باید بر اساس مستندات، تعرفه مالیاتی مشخص شود تا تولیدکننده زیر بار تعرفه‌های سنگین مالیاتی نرود؛ مالیات ارزش بر افزوده نباید مشمول تولید شود، در این‌باره نیازمند اتخاذ سیاست‌هایی هستیم.

سرمست در مورد قوانین مشاغل سخت و زیان آور گفت: تصمیمات و سیاست گذاری‌ها بر اساس قوانین باید منصفانه باشد و کارگر و کارفرما را به یک میزان مورد توجه قرار دهد تا هر دو به حق و حقوق خود دست یابند.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین محور در توسعه اقتصادی، رونق تولید است، به هیچ دلیلی نباید از مشکلات و دغدغه‌ها و موانع تولید غافل شد.

استاندار قم عنوان کرد: ما دستان سرمایه گذاران را در مسیر تولید می‌بوسیم و برایشان فرش قرمز پهن می‌کنیم، مبادا به واسطه یک سری از موانع و مشکلات که نتیجه بی توجهی برخی از مدیران است، سرمایه گذاران از اشتغال زایی و تولید منصرف شوند.

انتهای پیام/الف

بازدید‌های نمادین و تشریفاتی، مشکلی را حل نمی‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار