رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: نیکشهر در شبانه روز گذشته با دریافت ۵۲ میلی متر باران؛ سومین شهر پرباران کشور در روز گذشته شد.

محمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،گفت : در این مدت شهر‌های بردسکن در خراسان رضوی با ۸۷.۴ میلی متر و شهر زیرکوه در خراسان جنوبی با ۶۰.۹ میلی متر باران، نخستین و دومین شهر‌های پرباران کشور در روز گذشته بودند.

وی ادامه داد: علاوه بر نیکشهر، ۱۴ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی استان در مدت فعالیت این سامانه بارش‌های بیش از ۵۰ میلی‌متر ثبت کردند که این موضوع سبب طغیان برخی رودخانه‌های محلی و آبگرفتگی معابر در برخی شهر‌ها و روستا‌های استان شد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در مجموع از حدود ۱۵۰ ایستگاه سطح استان بارندگی گزارش که نشان دهنده وسعت قابل توجه فعالیت سامانه بارشی در استان است به طوریکه تمام شهرستان‌ها و شهر‌های استان را تحت تاثیر قرار داد.

دیانتی افزود: همانطور که انتظار می‌رفت هسته فعالیت سامانه بارشی در نیمه جنوبی استان بود و به طور مشخص شهرستان‌های نیکشهر، فنوج، قصرقند، سرباز و برخی نقاط شمال استان بیشترین دریافت بارش از این سامانه را به خود اختصاص دادند.

وی اضافه کرد: در نواحی مرکزی استان نیز بارش‌های قابل توجهی دریافت شد به طوریکه در شهر ایرانشهر و برخی روستا‌های اطراف آن بیش از ۴۰ میلی متر باران بارید.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه به آخرین وضعیت این سامانه بارشی اشاره کرد و گفت: سامانه پس از فعالیت مطلوب و وقوع بارش‌های سنگین در اکثر نواحی استان، شب گذشته از مرز‌های شرقی کشور خارج شد و فعالیت خود را در آن سوی مرز ادامه داد.

انتهای پیام/پ

بارش باران در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار