نماینده استاندار کرمان و مسئول ستاد معین در حمیدیه خوزستان گفت: استان کرمان با تمام ظرفیت و امکانات موجود در امدادرسانی به مردم حمیدیه خوزستان دینش را به خوبی به این مردم ادا کرده است.

حجت الاسلام محمد محمودآبادی نماینده استاندار کرمان و مسئول ستاد معین در امور کمک رسانی به مناطق سیل زده خوزستان در گفتگویی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: با هماهنگی مدیران استان خوزستان، مدیریت چهار اردوگاه در حمیدیه به کرمان واگذار شد.

حجت الاسلام محمودآبادی افزود: پس از اعلام استان کرمان به عنوان معین خوزستان ازسوی وزارت کشور، ستاد مرکزی این استان در حمیدیه مستقر و سیل کمک‌های مردمی و دولتی به این استان ارسال و توزیع شد.

وی گفت: اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گرفته که تاکنون ۲۶۰ چشمه سرویس بهداشتی برای روستا‌های حمیدیه راه اندازی شده است.

نماینده استاندار کرمان و مسئول ستاد معین این استان در امور کمک رسانی به مناطق سیل زده خوزستان افزود: ۵۰ دستگاه کمپرسی، لودر، بیل مکانیکی، کامیون و تانکر آب رسان نیز در منطقه مستقر شده و خدمات رسانی به مردم را بر عهده دارند.

حجت الاسلام محمودآبادی بیان کرد: در بخش فرهنگی هم تعدادی اقلام فرهنگی و تبلیغی به منظور توزیع در اردوگاه‌ها درخواست شده است.
مدیرکل حوزه استاندار کرمان تصریح کرد: با توجه به پیش بینی‌های انجام شده و احتمال بارش‌های گسترده، پیش بینی‌هایی برای تقویت سیل بند‌ها و اجرای طرح‌های جدید انجام شده و آمادگی لازم برای انتقال بخشی از روستائیان به اردوگاه‌ها نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه امنیت حمیدیه تامین شده است، گفت: ستاد مرکزی استان کرمان در حمیدیه، آمادگی لازم برای مدیریت حوادث جدید احتمالی را دارد.

وی از پیگیری‌ها و تلاش‌های استاندار کرمان، مردم استان، مدیران استانی، شرکت‌های اقتصادی و سپاه ثارالله استان کرمان تقدیر کرد و گفت: نیروی انسانی مورد نیاز و موکب‌های لازم در حمیدیه مستقر شده اند و فعلا نیازی به اعزام موکب‌های جدید و نیروی انسانی بیشتر وجود ندارد.

وی بیان داشت: نیرو‌های امدادی این جمعیت در هفتمین روز از حضور در حمیدیه خوزستان به ۱۱ هزار و ۵۶۷ نفر از اهالی این شهرستان امدادرسانی کرده است.

وی گفت: ۷۶ نفر از عوامل امدادی جمعیت هلال احمر استان کرمان اینک در حمیدیه حضور دارند.

حجت الاسلام محمودآبادی گفت:تا کنون ۲ هزار و ۸۰۰ پتو مینگ، سه هزار و ۴۰۰ دستگاه چادر امدادی و مسافرتی، ۲ هزار موکت، هفت هزار و ۲۰۰ دفترچه خوار و بار و ۲۶ هزار بطری تاکنون به حمیدیه خوزستان ارسال شده است.

وی بیان کرد:علاوه بر این انواع اقلام زیستی، موادغذایی و خوراکی، مواد شوینده و بهداشتی، پوشاک و کفش و سایر اقلام مورد نیاز منطقه در قالب چندین محموله و در مجموع ۱۰۰ تُن تاکنون توسط جمعیت هلال احمر و همکاری سایر دستگاه‌ها به استان خوزستان و حمیدیه ارسال شده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر استان کرمان در حمیدیه و در پایگاه‌های جمع آوری کمک‌ها در این استان تاکنون حضور یافته اند.

وی همچنین از اعزام ۲۰ نفر از پرسنل شهرداری کرمان در شهر حمیدیه خبر داد.

وی از بازسازی ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی، ۲۴ کیلومتر راه اصلی و ۲۷ کیلومتر راه اصلی چهار خطه شهرستان حمیدیه توسط هعوامل راهداری تا کنون خبر داد.

حجت الاسلام محمود آبادی افزود: تعداد ۱۰ دستگاه ماشین آلات راهداری سنگین و سبک به همراه ۱۲ نفر نیروی راهدار از استان کرمان پس از امدادرسانی به سیل زدگان لرستان، در ادامه به شهرستان حمیدیه از توابع استان خوزستان اعزام شدند.

وی گفت: تیم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان ساماندهی بیش از ۳۵۰ کلیومتر از راه‌های این شهرستان سیل زده را در اختیار گرفته است.

وی بیان داشت: لایروبی جاده ها، اجرای دریواسیون (دیواره شنی)، بازگشایی راه‌های روستایی، اصلاح بند‌های خاکی، اصلاح آب بردگی‌های راه‌های روستایی از جمله این اقدامات است.

نماینده استاندار کرمان و مسئول ستاد معین در حمیدیه خوزستان گفت: علاوه سایر کمکها، شرکت گل گهر سیرجان هم کمک نقدی ۲۴ میلیاردتومانی را به مناطق سیل زده اهداء کردند که با هماهنگی‌های انجام گرفته با مسئولان شهرستان سیل زده حمیدیه خوزستان این شرکت سالن چند منظوره ورزشی احداث می‌کند.

وی گفت: هزینه لازم برای ساخت این سالن ورزشی به میزان ۱۳ میلیارد ریال با اختصاص یک روز از حقوق ماهیانه کارکنان شرکت‌های منطقه گل گهر تامین خواهد شد.

وی بیان داشت:با همکاری، همدلی ونهایتا مشارکت همه مسئولین و مردم کرمان و خوزستان به زودی حمیدیه و سایرنقاط بازسازی و به روز اول برگردد.

یاد آور است استان کرمان به دستور وزیر کشور به عنوان معین منطقه حمیدیه به منظور کمک به سیل زدگان و بازسازی این شهرستان تعیین شده است.
انتهای پیام/ی

استان کرمان معین شهر حمیدیه در خوزستان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار