رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان گفت: تمام پروژه‌های آبخیزداری شهرستان رفسنجان در پی بارندگی‌های اخیر آبگیری شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعود حیدری پور؛ رییس اداره منابع طبیعی شهرستان رفسنجان چالش ذخیره نزولات آسمانی و جلوگیری از بروز سیلاب‌های مخرب در این شهرستان را یکی از دغدغه‌های اصلی خواند و گفت: این موضوع هم اکنون به یکی از وظایف مهم و خطیر سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری بدل شده است.

وی افزود: اکنون و با نزول رحمت الهی در این شهرستان کلیه سازه‌های آبخیزداری اعم از پخش سیلاب، بند‌های سنگی ملاتی و گوراب‌ها آبگیری شده اند و این در حالیست که در صورت نبود این سازه‌ها و با ورود حجم سیلابی معادل بیست و هفت میلیون متر مکعب در سطح سی هزار هکتار امروز شاهد بروز خسارات جبران ناپذیری به روستا‌ها و اراضی کشاورزی منطقه می‌شدیم و اکنون ضمن ذخیره نزولات آسمانی شاهد ایجاد محیطی ایمن و تفرجگاهی دلپذیر هستیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رفسنجان ابراز امیدواری کرد:در سال جاری نیز با تخصیص و جذب اعتبارات بتوان از این دست اقدامات در سایر حوزه‌های مستعد خطر انجام داد.
انتهای پیام/ی

بارندگی های اخیر باعث آبگیری سدها شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار