مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر معاونت غذا و دارو دانشگاه ابن سینا همدان گفت: با توجه واتکا به تولیدات داخلی کمبودهای دارویی به حداقل ممکن رسیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  کمبود دارو در همدان به حداقل رسیدمرضیه مساعد  مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر معاونت غذا و دارو دانشگاه ابن سینا همدان اظهار داشت: تدابیر لازم برای تامین فرآورده‌های دارویی به‌کار بسته شده تا درمان دارویی با مشکل روبه‌رو نشود.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی موجود و با تلاش در عرصه نظام دارویی و توجه به تولیدات داخلی سعی بر این است که کمبودهای دارویی را به حداقل ممکن برسانیم.

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر معاونت غذا و دارو دانشگاه ابن سینا همدان با بیان اینکه در سال گذشته به طور مقطعی با کاهش دارو روبه‌رو بودیم و برخی بیماران برای تهیه دارو مجبور بودند به استان‌های دیگر بروند ابراز کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های به عمل آمده سهمیه دارویی استان از زمستان سال گذشته افزایش یافته است.

مساعد گفت: تولید فرآورده‌های دارویی بر اساس استانداردهای معتبر انجام می‌شود و در تمامی مراحل تولید به طور مرتب این استانداردها ارزیابی و مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پس از عرضه دارو به مراکز درمانی و داروخانه ها نیز کیفیت فرآورده‌های دارویی رصد می‌شود افزود:در حال حاضر  عمده فرآورده‌های دارویی تولید داخل بوده و فرآیند درمان بیشتر با داروهای تولید داخل انجام می‌شود.

انتهای پیام/د.ا

کمبود دارو در همدان کاهش یافت

برچسب ها: علوم پزشکی ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.