رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا:

راه اندازی مرکز جامع سرطان در همدان

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: مرکز جامع سرطان با ۲۲۰ تختخواب به صورت مشارکتی و با همکاری خانواده مرحوم فرشچیان در همدان راه اندازی می‌شود.

راه اندازی مرکز جامع سرطان در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، سید حبیب‌الله موسوی بهار  رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در جمع پرسنل دانشگاه علوم پزشکی همدان، گفت: میلیارد‌ها تومان در سطح استان همدان از طریق مجمع خیرین کمک و اعتبار جمع آوری شده و از آن جمله می‌توان مرکز جامع سرطان را نام برد که با ۲۲۰ تختخواب به صورت مشارکتی با خانواده فرشچیان در حال اجراست و رادیوتراپی بخش کوچکی از آن است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان سال رونق تولید عنوان کرد: وظیفه ما در برابر این شعار، تولید علم و عالم و تبدیل علم به ثروت است و در راستای تولید ثروت در کشور، از دانشجویان پاکستانی و هندی استقبال کرده و به‌زودی میزبان دانشجویان عراقی نیز خواهیم بود.

موسوی بهار با بیان اینکه پذیرش دانشجوی خارجی در راستای زنده نگهداشتن ملت و ملیت است و از اهداف انقلاب اسلامی به شمار می‌رود چراکه علاوه بر تولید ثروت برای کشور، اشاعه دین و فرهنگ و زبان را به دنبال دارد، گفت: این امر از وظایف ذاتی ما در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است که هم دستاورد‌های فرهنگی و فکری و هم ارزش افزوده بسیاری دارد.

وی همچنین بابیان اینکه کار بدون تنش بیانگر ان است که همه افراد وظایف خود را به خوبی و درستی انجام می‌دهند، گفت: علاوه بر بدنه دانشگاه در سطح مدیران ارشد استان نیز همراهی مطلوبی با دانشگاه وجود دارد.

وی افزود: از سازمان‌های همراه با دانشگاه از جمله نظام پزشکی، هلال احمر، پزشکی قانونی و تأمین اجتماعی که در حال حاضر بزرگترین بدهکار این مجموعه است و دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌های همراه نیز قدردانی می‌کنم.

دو دستگاه رادیو تراپی به زودی راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا اضافه کرد: رادیوتراپی این مرکز یکی از اتفاقات مهم و فرخنده است و از آنجا که رادیو تراپی دولتی در استان نداشتیم این اقدام قابل ارزش است که در زمان خوب و با قیمت مناسب دو دستگاه رادیو تراپی برای این مجموعه تهیه شد که به زودی راه‌اندازی می‌شود.

وی  به برنامه‌های نوروزی نیز اشاره داشت و اظهار کرد: در برنامه نوروزی که از ۲۵ اسفند تا کنون در جریان بوده و هست باید قدردان مدیریت اورژانس پیش‌بیمارستانی و مرکز فوریت‌ها باشیم که زحمات بسیاری تقبل کردند و همچنین معاونت‌های درمان و بهداشت با نظارت و تأمین شرایط مورد نیاز در تحقق تعطیلات نوروزی آرام همکاری داشتند.

موسوی بهار با اشاره به تغییر نام دانشگاه در سال جدید عنوان کرد: این اتفاق از خواسته‌های دانشگاه بود که در بند ۸۱ تغییرات قانون بودجه سال ۹۸ این مهم محقق شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه به ترسیم شرایط سال جدید در مسئولیت‌ها پرداخت و بیان داشت: سال پیش رو سال دشواری است و محدودیت‌های مالی اعتباری بسیاری وجود دارد و در شرایط موجود، مدیران باید مدیریت شایسته‌ای با محدودیت اعتبارات داشته باشند و از آغاز پروژه‌های پیش بینی نشده ممانعت کنند و حتی تجهیزات و انبار را کنترل کنند.

وی ضمن تأکید بر اینکه باید از معدوم کردن احتمالی دارو یا تجهیزات تاریخ گذشته با نظارت و کنترل دقیق و به موقع ممانعت شود، گفت: معدوم کردن امحا دارو و تجهیزات دل مرا به درد می‌آورد، زیرا با همه تلاشی که برای به‌دست آوردن اعتبارات یا خرید تجهیزات و دارو صورت می‌گیرد بی دقتی در حفظ موجودی ناراحت کننده است بنابراین امحای دارو در سال جدید باید به صفر برسد.

موسوی بهار با بیان اینکه تلاش می‌کنیم بیمارستان قبلی آیت الله بهاری را به بیمارستان دندانپزشکی تبدیل کنیم، یاداورشد: سال گذشته کلینیک‌های ویژه بالاخص کلینیک ویژه همدان بهره برداری شد که ۴۰ مطبی است و ۴ هزار مترمربع مساحت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی به روند احداث مرکز جامع سرطان اشاره کرد و با تأکید بر اینکه امیدآفرینی بالاترین مأموریت ماست، گفت: امروز دشمنان ما بر ناامیدکردن مردم متمرکز شده‌اند و طی سیل اخیر بر بی کفایتی مسئولان تاکید می‌کردند، در حالی که همه را نباید به یک چوب راند.

موسوی بهار تأکید کرد: نباید شرایط امروز را مایه یأس جوانان جلوه داد و باید در تزریق امید و نشاط به افراد جامعه به ویژه جوانان تلاش کرد.

انتهای پیام/د.ا

مرکز جامع سرطان با ۲۲۰ تختخواب در همدان راه اندازی می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.