مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان کفت: در نشست دیروز شورای مدیریت بحران استان وظایف هر بخش از دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی مشخص و به آنها اعلام گشت.

منصور شیشه فروش مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر شدت بارش‌ها در روز‌های پیشرو، اظهار کرد: در نشست دیروز شورای مدیریت بحران استان آخرین وضعیت آب و هوایی مورد بررسی قرار گرفت و مناطقی که بیشتر در معرض آسیب قرار دارند اولویت بندی شد؛ در ادامه این نشست وظایف هر بخش از دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی مشخص و به آن‌ها اعلام گشت.

وی توضیح داد: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و شرکت آب منطقه‌ای مکلف شدند آخرین وضعیت مسیل‌ها و آب راه‌ها به شکل میدانی مورد پایش قرار دهند چرا که بارش‌های گذشته باعث شده گل و لای و دیگر رسوبات دهانه پل‌ها و مسیل‌ها را مسدود نماید همچنین مقرر شد بعد از بررسی وضعیت مسیل‌ها و آب راه‌ها دستگاه‌های متولی نسبت به خارج سازی و پاکسازی این محل‌ها اقدام نمایند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان تشریح کرد: گفتنی است در موج اخیر بارش‌ها در سطح استان اصفهان، برخی از محور‌های مواصلاتی و بعضی از مسیل‌ها به خصوص در شهرستان‌های جنوبی و غربی دچار آب گرفتگی شدند.

وی ادامه داد: تشکیل جلسات مدیریت بحران با حضور تمامی اعضا در شهرستان‌ها با تسری وظایف مدیریت بحران استان به آنها، از دیگر مصوبات نشست مذکور بود؛ در هر روستا دهیار، در شهر‌ها شهردار و در شهرستان‌ها فرماندار‌ها وظیفه مدیریت بحران را بر عهده دارند.

شیشه فروش گفت: پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی، پایگاه‌های آتش نشانی در شهرداری‌ها وپایگاه‌های هلال احمر موظف شدند تجهیزات مناسب برای امداد سیل را در اختیار بگیرند همچنین شهرداری‌ها تجهیزات مناسب همچون پمپ‌های تخلیه آب را محیا کنند.

وی بیان کرد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وظیفه پیدا کرده است راهدارخانه‌ها و پایگاه‌های تبعه خود را به خصوص در ارتفاعات فریدونشهر و مناطق برفگیر به امکانات لازم به منظور مقابله با بحران و مخاطرات احتمالی تجهیز نماید.

شیشه فروش گفت: شرکت آب منطقه‌ای می‌بایست وضعیت سد‌های را بطور مستمر رصد نماید و به خصوص سد‌های گلپایگان، خوانسار و تیران و کرون را از حیث ایمنی مورد بررسی قرار دهد؛ اداره کل منابع طبیعی نیز موظف شده است گزارش وضعیت منابع آب خیز داری استان را به طور مرتب به این ستاد اعلام کند چرا که بارش‌های قبلی باعث شد منابع مذکور پر شده و حجم زیادی از ظرفیت برخی از بند‌ها اشغال گردد.

وی در پایان توضیح داد: در شهر‌ها نیز شهرداری‌ها می‌بایست معابر را با اولویت بندی تحت بررسی داشته باشند تا با شروع بارندگی‌ها شاهد آب گرفتگی در مناطق شهری نباشیم؛ همچنین صدا و سیما و دیگر بخش‌ها ماموریت پیدا کردند هشدار‌های لازم در زمان‌های مقرر را اطلاع رسانی کنند.


انتهای پیام/م
 

آماده باش مدیریت بحران استانداری اصفهان  درمورد بارشهای اخیر

برچسب ها: مدیریت بحران ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار