استاندار سمنان گفت: دشمنی آمریکا امروز دشمنی اقتصادی است و باید برای رونق تولید در کشور همه دست به کار شوند.

رونق تولید باید جدی گرفته شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه نشست فرماندارن و معاونین استانداری سمنان با بیان اینکه اقدام خیره سرانه آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست تحریم یک دشمنی آشکار بوده است گفت: این اقدام هدفی جز ایجاد جنگ روانی در کشور نداشته است.

وی افزود: نتیجه خباثت‌ها و دشمنی‌های آمریکا تنها افزایش همدلی و اتحاد مردم با مسئولین و نیرو‌های نظامی است و امروز دمشنی‌های آمریکا با کشور ایران برای همه‌ی دنیا آشکار است.

استاندار سمنان با اشاره به خسارت ۱۷۰ میلیارد تومانی بارش‌های اخیر به استان سمنان افزود: حضور آماده باش فرمانداران د ر کنترل بحران‌ها در نوروز جای قدردانی دارد.

وی افزود: تاکنون ۱۴۵ منزل در حسین آباد کالپوش تخیله شده که ۳۰۰ خانه دیگر نیز باید تخلیه شود و ۲۵۰ خانه در معرض آسیب است.

آشناگر افزود: همه‌ی کار‌ها برای حفظ جان مردم و ساختمان‌ها باید انجام شود و منازل تخریب شده نیز با مساعدت دولت و مسئولین در جانمایی روستای جدید احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد: سطح آمادگی در حال حاضر خوب است، اما باید بانک اطلاعاتی دقیقی برای مقابله با بحران ایجاد شود و از همه امکانات بخش خصوصی و دولتی نیز در زمان بحران باید به کار گرفته شود.

استاندار سمنان با شاره به اینکه باید برنامه ریزی درستی برای مقابله با برحان از قبل صورت گیرد و شناسایی نقاط بحرانی هر شهرستان باید به دقت و از پیش از بحران صورت گیرد افزود: امکانات نظامی و لجستیک باید در بحران‌ها به کار گرفته شود و با شناخت ظرفیت‌های هر شهرستان در زمان برحان تصمیم گیری منطقی تری اناجام شود.

وی با بیان اینکه استان سمنان در کمک به سایر استان‌های سیل زده نیز عملکرد مناسبی داشته گفت: ۶۱ وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به همراه تعداد زیادی از نیرو‌ها به استان‌های لرستان، گلستان و خوزستان اعزام شده و رضایت مندی مردم این مناطق از استان سمنان حاکی از عملکرد مناسب نیرو‌های استان است.

آشناگر با اشاره به شعار سال جاری افزود: این شعار خط مشی برای دولت و مسئولین در سال جاری است که باید به جدیت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه دشمنی آمریکا امروز دشمنی اقتصادی است و باید برای رونق تولید در کشور همه دست به کار شوند تصریح کرد: دولت و مجلس با حفظ امنیت سرمایه بخش خصوصی، کم کردن اخذ مالیات و از بین بردن قوانین دست و پا گیر می‌تواند نقش مهمی در رونق تولید در کشور داشه باشند.

آقای آشناگر با بیان اینکه در سال گذشته ۱۳۰۰ میلیارد تومان سهم استان برای مشاغل خانگی و روستایی و رونق تولید در استان بوده است افزود: در بحث اشتغال ۱۳۰ دردص از تعهدات استان در سال گذشته محقق شد و در بحث پرداخت تسهلات بانک‌ها به واحد‌های تولیدی نیز استان سمنان در جایگاه چهارم کشور قرار دارد که این نشان از تلاش مسئولین برای رونق تولید در استان است.

وی ادامه داد: نیاز است تا فرمانداران در سال جدید هر هفته با حضور در واحد‌های تولیدی از نزدیک با مشکلات تولید کنندگان آشنا شوند و برای این مشکلات برنامه ریزی و تصمیم گیری شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه امسال بیش از ۱۱ میلیون مسافر در ایام تعطیلات از استان سمنان گذر کرده اند افزود: امسال بیشترین تردد در کشور از مسیر‌های استان سمنان و بیشترین پذیرش مسافر نیز در هتل‌های استان سمنان در کشور انجام شده است.

وی با اشاره به عملکرد خوب صدا و سیمای استان سمنان در پوشش بحران‌های اخیر در استان سمنان افزود: صدا و سیما با عملکرد مناسب در ایام نوروز و اطلاع رسانی در ست و به موقع در زمان بحران نقش بسیار مهمی در مدیریت این امرو داشته است.

آشناگر با بیان اینکه گردشگری استان باید به یک صنعت تبدیل شود و همه باید برای رونق گردشگری در استان تلاش کنند تصریح کرد: بهبود زیر ساخت‌ها و همکاری همه جانبه با سرمایه گذاران بخش خصوصی در بحث گردشگری باید در اولیت کار دستگاه‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری افزود: نیاز است تا این انتخابات بسیار جدی گرفته شود و همه امکانات برای مشارکت مردم در کنار اطمینان از نتیجه بخشی انتخاب آن‌ها باید به کار گرفته شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه دشمنان از حضور مردم در انتخابات هراس دارند افزود: باید از الان برنامه ریزی مناسبی برای انتخابات از هر لحاظ انجام شود.

انتهای پیام / گ 

نشست فرماندارن و معاونین استانداری با استاندار سمنان برگزار شد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار