دولت افغانستان «فیسبوک» را فیلتر می کند

وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان اعلام کرد که اگر فیسبوک مطابق قوانین افغانستان در این کشور فعالیت نکند، طی 6 ماه آینده این شبکه اجتماعی را فیلتر خواهد کرد.

دولت افغانستان «فیسبوک» را فیلتر می کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان اعلام کرد که اگر فیسبوک مطابق قوانین افغانستان در این کشور فعالیت نکند، طی 6 ماه آینده این شبکه اجتماعی را فیلتر خواهد کرد.

شهزاد گل آریوبی، وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان اظهار داشت: دولت افغانستان از مجرای دیپلماتیک پیشنهاد خود را به شرکت فیسبوک فرستاده است.

وی افزود: در این پیشنهاد تاکید شده تا فیسبوک در افغانستان مطابق قوانین حاکم بر این کشور و سیاست‌های دولت افغانستان فعالیت کند.

آریوبی ادامه داد: اگر فعالیت فیسبوک در افغانستان مطابق با قوانین کشور نباشد، متخصصان افغانستانی ظرف 6 ماه آینده این شبکه اجتماعی را فیلتر می کنند.

این اظهارات در حالی از سوی وزیر مخابرات و تکنالوژی معلوماتی افغانستان بیان می‌شود که پیش از این گزارش شده بود نیروهای امنیت ملی افغانستان شماری از تروریست های داعش را که در شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص فیسبوک برای این گروه تروریستی فعالیت می‌کردند دستگیر کردند.

شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه فیسبوک همواره یکی از دغدغه‌های مقامات حکومت افغانستان است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار