صالح: ادعای کنترل نیمی از افغانستان توسط طالبان تبلیغات دشمنان است

رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان به ادعای تسلط طالبان بر نیمی از خاک افغانستان به شدت واکنش نشان داده و گفته است که این ادعا توسط دشمنان افغانستان مطرح می شود.

صالح: ادعای کنترل نیمی از افغانستان توسط طالبان تبلیغات دشمنان استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، امرالله صالح، رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان به ادعای تسلط طالبان بر نیمی از خاک افغانستان به شدت واکنش نشان داده و گفته است که این ادعا توسط دشمنان افغانستان مطرح می شود.

صالح امروز یکشنبه (5 حوت/ اسفند) در صفحه فیسبوک خود نوشته است که نفوذی های دشمن و حلقه هایی که برای امتیاز گیری نهایی برای طالبان در داخل افغانستان کار می‌نمایند به صورت دوامدار ادعا دارند که طالبان نیمی از خاک افغانستان را در اختیار دارد.

صالح افزود: من وقتی وزیر داخله بودم این فرضیه را ولایت به ولایت تحقیق و تدقیق نمودم. آنچه هویداست که طالب بین پانزده تا بیست درصد نفوس افغانستان را در کنترول دارد و این بیست درصد بازهم بنابر دلایل مختلف بصورت دوامدار با ادارات و نهادهای دولتی مراوده دارند؛ مثلا به خاطر تذکره، تحصیلات عالی، سفر، حج، تداوی و مسایل دیگر. یعنی طالب بالای کمتر از بیست درصد نفوس افغانستان سلطه تفنگ و ترور دارد وهیچ نوع خدماتی ارائه نمی کند.

این در حالی است که برخی از سیاست مداران داخلی و خارجی از جمله ضمیر کابلوف، نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان ادعای کنترل نصف خاک افغانستان توسط طالبان را مطرح کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار