مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمان گفت: بعد از وقوع سیلاب در استان‌های مختلف کشور، شرکت آبفار استان کرمان تاکنون ۶ تانکر سیار آبرسانی به استان‌های لرستان و خوزستان ارسال کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی رشیدی مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمان درجمع خبرنگاران با اشاره به افزایش حجم بارش‌ها در کشور و بروز سیلاب در برخی استان ها گفت: استان کرمان، استان معین خوزستان در جریان سیلاب‌های اخیر است و شرکت آبفار استان کرمان نیز، چون دیگر دستگاه‌های اجرایی استان اقداماتی را در خوزستان و عمدتاً شهرستان حمیدیه که به امدادرسانی و بازسازی اش برعهده کرمان است، انجام داده است.

وی اظهارداشت: از ابتدای بروز سیل در استان‌های مختلف کشور، مرتباً با مدیران شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی آنان در ارتباط بوده و برای کمک‌های مختلف اعلام آمادگی کرده ایم.

رشیدی از ارسال ۴ تانکر به استان لرستان خبرداد و افزود: همچنین ۲ تانکر سیار آبرسانی به خوزستان ارسال شده است و امروز نیز تعدادی تانکر ثابت آبرسانی به خوزستان بارگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: ۷۵۰ کیلوگرم پرکلرین برای سالم سازی آب، یک هزار متر لوله نیز به خوزستان ارسال شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفار استان کرمان با اشاره به حضور یک نماینده از شرکت آبفار کرمان در حمیدیه یادآور شد: وی نماینده فنی و مدیریتی ما در این شهرستان است و از ۲ روز قبل نیز یک خودروی شاسی بلند برای تردد در سیلاب به همراه اکیپ تعمیرات به استان خوزستان فرستاده ایم.

وی تأکید کرد: همچنین با کمک دوستان تعمیرات کرمان در شهرستان حمیدیه، یک دستگاه تصفیه آب را تعمیر و امکان استفاده از آب شرب سالم و جلوگیری از مصرف آب معدنی، را فراهم کردیم و نیز یک روز از حقوق تمام پرسنل شرکت به همراه پاداش به سیل زدگان این منطقه اختصاص یافت.

رشیدی با بیان اینکه منتظر اقدامات لازم برای مشخص شدن وضعیت روستا‌های سیل زده در این شهرستان هستیم، گفت: تا زمانی روستا‌ها در آب باشند، امکان بازسازی تاسیسات آبی و یا تعمیرات درآن‌ها نیست.

مدیرعامل شرکت آبفار استان کرمان همچنین با اشاره به ورود سامانه بارشی قوی از امروز دراستان کرمان گفت: با حضور مدیران شرکت، ۳ جلسه مدیریت بحران برگزار شده تا در خصوص پیشگیری‌های لازم برنامه ریزی شود.

وی از حفر کانال، ایجاد خاکریز و نیز مصون سازی برخی منابع آبی استان نظیر چشمه‌ها و منابع آبی توسط روسای شرکت‌های آبفار در سراسر استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: بارش‌ها کمترین خطر را برای استان و نیز تاسیسات آبی داشته باشند.

انتهای پیام/ب

تمهیدات شرکت های آبفار استان به دنبال ورود سامانه بارشی به کرمان

برچسب ها: مدیریت بحران ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.