روزنامه «سوزجو» چاپ ترکیه در شماره روز شنبه خود نوشت شمارش سیصد هزار رأی فاقد اعتبار در استانبول که از دو هفته پیش آغاز شده، هنوز پایان نیافته است.

چرا شمارش ۳۰۰ هزار رأی در استانبول پایان نمی‌یابد؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ­روزنامه «سوزجو» چاپ ترکیه در شماره روز شنبه خود نوشت: شمارش ۵۷ میلیون رأی در سراسر ترکیه در یک شب پایان یافت، اما شمارش سیصد هزار رأی فاقد اعتبار در استانبول که از دو هفته پیش آغاز شده، هنوز پایان نیافته است.

سوزجو در مقاله‌ای به قلم رحمی توران نوشت: چگونه چنین چیزی ممکن است؟ مردم ترکیه از ۱۳ روز پیش زیاده خواهی حزب حاکم را برای برنده شدن در انتخابات استانبول که در آن بازنده شده است، با اضطراب نظاره می‌کنند. آنان تلاش می‌کنند با اتکا به قدرتی که در دست دارند، خود را در جایگاه برنده قرار دهند. شکست در انتخابات شهرداری‌ها و شورا‌های محلی برای آنان قابل تحمل و پذیرش نیست. آنان نمی‌توانند این را بپذیرند که اکرم امام اوغلو تبدیل به امید استانبول شود، اما دلیل مهم‌تر قطع منابع مالی صاحبان قدرت در استانبول است.

سوزجو با اشاره به واگذاری مناقصه‌های مهم به طرفداران دولت در استانبول از جمله واگذاری مناقصه‌ای به ارزش یک میلیون و هشتصد هزار دلار به داماد شیخ احمد جبه لی نوشت: توزیع سراسیمه پول میان طرفداران با چه منطقی سازگار است؟ آیا استثمار استانبول در ۲۵ سال اخیر کافی نبود که اکنون در پی آنند که آب لیمو را تا قطره آخر بچکانند؟

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار