شورای عالی انتخابات ترکیه درخواست حزب عدالت و توسعه، حزب رجب طیب اردوغان را مبنی بر بازشماری مجموع آرای ۳۱ ناحیه از ۳۹ ناحیه استانبول در انتخابات شورا‌های شهر رد کرد.

مخالفت شورای عالی انتخابات ترکیه با درخواست بازشماری آرا در مناطق دیگر استانبولبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شورای عالی انتخابات ترکیه روز سه شنبه درخواست حزب عدالت و توسعه، حزب رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور را مبنی بر بازشماری مجموع آرای ۳۱ ناحیه از ۳۹ ناحیه استانبول را در انتخابات شورا‌های شهر رد کرد.

رجب اوزل، نماینده حزب عدالت و توسعه در کمیسیون انتخابات ترکیه پس از نشست شورای عالی انتخابات به خبرنگاران گفت این شورا تصمیم گرفته است تنها آرای ۵۱ صندوق را در ۲۱ ناحیه شهر استانبول بازشماری کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از استانبول، بر اساس نتایج اولیه انتخابات ۳۱ مارس شورا‌های شهر در ترکیه، اکرم امام اوغلو، نامزد حزب جمهوریت خلق (حزب مخالف دولت) برای شهرداری بزرگترین شهر ترکیه بیشترین آرا را از آن خود کرد. کلانشهر ۱۵ میلیون نفری استانبول از بیست و پنج سال پیش توسط تشکل‌های اسلامی اداره می‌شود. اردوغان از حزب رفاه، نخستین تشکل اسلامگرا که پیش از انحلال در ترکیه حکومت می‌کرد، از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸ شهردار استانبول بود. در استانبول بود که وی فعالیت سیاسی خود را در سطح ملی آغاز کرد.

حزب عدالت و توسعه همچنین خواستار بازشماری آرا در آنکارا، پایتخت ترکیه شده است. در پایتخت نیز نتایج اولیه از پیروزی حزب جمهوریت خلق حکایت دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار