شبکه راشاتودی از اختلاف نظر در آمریکا درباره پرونده جولیان آسانژ، پایه‌گذار سایت افشاگر ویکی لیکس خبر داد.

راشاتودی: نحوه برخورد با جولیان آسانژ به بحث جنجالی در آمریکا تبدیل شده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، موضوع بازداشت جولیان آسانژ، پایه‌گذار سایت افشاگر ویکی لیکس به عاملی اختلاف‌برانگیز در داخل آمریکا تبدیل شده است و در حالیکه گروه‌های حقوق‌بشری در این کشور می‌گویند برخی از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری دو هزار و بیست آمریکا از جولیان آسانژ و اقدامات وی مبنی بر افشای اطلاعات محرمانه دولت‌های آمریکا در سالیان گذشته حمایت می‌کنند برخی دیگر از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور بر لزوم انتقال سریع جولیان آساژ به آمریکا و محاکمه و مجازات وی تاکید می‌کنند.

مدیر سایت افشاگر ویکی‌لیکس روز پنجشنبه در پی لغو پناهندگی‌اش از سوی اکوادور توسط پلیس انگلیس بازداشت شد. جولیان آسانژ از سال ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده بود اما رئیس‌جمهور اکوادور امروز پس از هفت سال پناهندگی او را لغو کرد. وی که در سال ۲۰۰۶ سایت ویکی‌لیکس را تأسیس کرد، در سال ۲۰۱۰ با انتشار تصاویر و ویدئوهای کشتار غیرنظامیان توسط ارتش آمریکا در عراق و افغانستان مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت.

پس از آن دولت آمریکا علیه سایت ویکی‌لیکس تحقیقات جنایی را آغاز کرد و از متحدان خود خواست به این تحقیقات کمک کنند.

اندکی پس از این درخواست، دولت سوئد آسانژ را به تجاوز جنسی به یک زن متهم و علیه او حکم بازداشت در سرتاسر جهان صادر کرد اما او با رد این ادعا در سال ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، انتخابات ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار