رهبر حزب کارگر انگلیس با تاکید بر نقش بنیانگذار ویکی‌لیکس در افشای فجایع نظامی در عراق و افغانستان، از لندن خواست او را به آمریکا مسترد نکند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف، جرمی کوربین، رئیس حزب کارگر انگلیس، خواستار عدم تحویل جولین آسانژ، موسس پایگاه اینترنتی ویکی لیکس، به آمریکا شده است. او با تاکید بر نقش آسانژ در افشای فجایع عراق و افغانستان، از دولت انگلیس خواست او را تحویل آمریکا ندهد.

رئیس حزب کارگر در انگلیس با گذشت دوازده ساعت از بازداشت آسانژ در توئیتر خود نوشت: «استرداد جولیان آسانژ به آمریکا به سبب افشاس شواهد مرتبط با قصاوت‌ها در عراق و افغانستان باید با مخالفت دولت انگلیس مواجه شود.»

شایان ذکر است، بنیانگذار ۴۷ ساله ویکی لیکس روز پنجشنبه پس از نقض قوانین مرتبط با وثیقه -در پی دستگیری اش در سفارت‌خانه اکوادور در لندن که هفت سال را در آنجا سپری کرد- مجرم شناخته شد، نخستین شب را در بازداشت گذراند. او به اتهام توطئه برای دسترسی به یک رایانه دولتی محرمانه با استرداد به آمریکا مواجه است و در صورت مجرم شناخته شدن با حکم تا هفت سال زندان از سوی وزارت دادگستری آمریکا مواجه است.

آمریکا، آسانژ را به کمک به چلسی مورنینگ تحلیلگر اطلاعاتی سابق آمریکا برای شکست گذرواژه‌ای متهم می‌کند که به او برای نفوذ در رایانه‌های پنتاگون کمک کرد.

جولین آسانژ هفت سال را در سفارت‌خانه اکوادور در لندن سپری کرد، جایی که او در سال ۲۰۱۲ در آنجا برای دریافت پناهندگی سیاسی تلاش کرد، زمانی که در تلاش برای مقابله با استرداد به سوئد ناکام ماند. او در سوئد با دو اتهام جداگانه -یکی درباره تجاوز و دیگری ایجاد مزاحمت- تحت پیگرد قرار گرفت. در ماه مه سال ۲۰۱۷، دادستان کل سوئد از تحقیقات دیرینه در ارتباط با یک ادعای تجاوز علیه آسانژ دست کشید، اتهامی که او همواره آن را رد کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار