نماینده مردم شهرستان‌های شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت:با نبود زیر ساخت‌ها در طول شبانه روز ۲۶۷ میلیون مترمکعب آب شیرین وارد آب دریا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شهرستان‌های شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت: طی بیست وچهار ساعت شبانه روز ۲۶۷ میلیون متر مکعب از آب‌های شیرین به دلیل نبود زیر ساخت وارد دریا و آب‌های شور می‌شود و این یک اشکال مدیریتی است و در حال حاضر مدیریت منابع آب در کشور به‌گونه‌ای است که دریک سوی زاگرس یعنی استان خوزستان سیل در حال تخریب خانه‌های و مزارع کشاورزی مردم است و درسوی دیگر آن یعنی استان اصفهان فقر شدید منابع آبی و خشک‌سالی وجود دارد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال آبی امسال در کوهرنگ ۲ هزار و ۴ میلی‌متر بارندگی شده که ۵ برابر سال آبی پارسال است، اما مدیران منابع آب کشور در وزارت نیرو در سال‌های اخیر و دولت‌های گذشته به‌گونه‌ای مدیریت کرده‌اند که سیل‌های ویرانگر در استان‌های لرستان و خوزستان بر سرخانه‌ها و کاشانه مردم آوارشده، اما در این‌سوی فلات مرکزی در بخش استان اصفهان فقط کمتر از ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب در پشت سد زاینده‌رود ذخیره‌شده است.

وی ادامه داد: سرازیر شدن روان آب‌ها و رودخانه‌ها به حوضه آبریز کارون، کرخه و دز در استان خوزستان منجر به آن شده است که سد‌های این استان چند بار پرشده و در حال تخلیه ذخایر این سدهاست و درحالی‌که در هر ثانیه ۳ هزار و ۱۰۰ مترمکعب آب از کارون به خلیج‌فارس می‌ریزد، حوضه دیگر آبریز زاگرس در استان اصفهان آبی ندارد که کشاورزان آن اراضی کشاورزی را آبیاری کنند
حاجی دلیگانی گفت: وزارت نیرو در سال‌های اخیر مدیریت درستی بر منابع آب نداشته و حتی تا ۲۸ اسفند سال گذشته پیش‌بینی بارش‌های شدید را نکرد و اگر هم پیش‌بینی کرده بود به مردم اطلاع‌رسانی نکرد.

وی یادآوری کرد: مجلس طرح ترمیم خرابی‌های سیل اخیر را به مبلغ ۲۷ هزار میلیارد تومان پیشنهاد کرده است و قابل‌تأمل است که آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در جلساتی که دراین‌باره از او دعوت کردیم شرکت نکرده است.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهین شهر ومیمه و برخوار در مجلس گفت که همه شهر‌های دو شهرستان شاهین‌شهر و میمه و بر خوار، ردیف بودجه برای احداث شبکه‌های فاضلاب دارند و شبکه‌های فاضلاب برخی از شهر‌های در حال پایان و برخی دیگر درحالی‌که اجراست.

انتهای پیام/م

 

انتقاد حاجی دلیگانی از نبود زیرساختهای لازم برای آب استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحسن
۱۱:۰۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
ضمن تشکرازجناب حاجی دلیگانی، باید وزارت نیرو طرح آمایش سرزمینی را خارج از جوسازی و بر مبنای صلاح و مصلحت همگانی بررسی و اجرا کند