نوبخت گفت: کشور باید با مالیات بچرخد، اما این نکته را نباید فراموش کرد که نحوه دریافت مالیات کفاف دهنده هزینه‌های کشور نیست.

نوبخت:به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز در  شانزدهمین جلسه شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: یکی از مطالبی که در قانون آمده تصریح بر این دارد که قدرت تصمیم گیری کشور به یک نقطه متمرکز نیست و مراجعی هستند که در فرایند تصمیم گیری و تصمیم سازی نقش دارند.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: قانون گذار فرصتی مانند شورای عالی استان‌ها را در نظر گرفته است تا با انتخاب نمایندگان صحبت‌های مردم به گوش آن‌ها برسد.

نوبخت افزود: قانونگذار اصل اعلام شده مبنای حقوقی اعلام نظر را بیان کرده و آورده است در بخش تصمیم گیری سه قوه در کنار هم انجام وظیفه کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: از شورای عالی استان‌ها می‌خواهم که بر اساس نیاز ستاد بودجه و کمیسیون‌های خود را معرفی کنند و بنده هم خود را متعهد به این قضیه می‌دانم که نظرات آن‌ها را دریافت کنم.

وی ادامه داد: مسلم است که رسیدن به یک برنامه ریزی منظم و مدون و رسیدن به یک ثبات تخصیص بودجه جز افتخارات کاری بنده است.

نوبخت با اشاره ورود به برنامه هفتم در سال جاری گفت: مقدمات این کار در حال بررسی است و در ستاد بودجه با تقسیم نیرو‌های کار به آن رسیدگی می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: هر ساله لایحه بودجه بر اساس منابع پیش بینی شده درآمدی دولت و طبق قانون مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.

وی افزود: کشور باید با مالیات بچرخد، اما این نکته را نباید فراموش کرد که نحوه دریافت مالیات کفاف دهنده هزینه‌های کشور نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در اینجا دو موضوع مطرح است، اولین موضوع به فروش دارایی ‏های دولت مربوط می‌شود. زمانی که فروش نفت پاسخگوی هزینه‌های نیست ما مجبور به فروش دارایی‌های خود هستیم.

نوبخت با اشاره به نرخ ۲۰ درصدی افزایش تورم گفت: امسال حقوق کارمندان در حالی  ۲۰درصد افزایش پیدا کرد که ما در تامین بودجه‌ی خود با محدودیت کلانی رو به رو هستیم.

وی با بیان اینکه بودجه وزارت آموزش و پرورش را ۷ درصد بیشتر کردیم، بیان کرد: این کمک‌ها برای صندوق بازنشستگی کشور به ۱۰ درصد رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه  با اشاره به اینکه این ۱۰ درصد در حالی است که ما تمام هزینه‌های صندوق بازنشستگی را پرداخت کرده ایم، گفت: پیش بینی‌های صورت گرفته برای تخصیص بودجه تا جایی پیش رفت که ما نهاد‌ها را برای دریافت بودجه به بانک مرکزی و خزانه معرفی کردیم و آن‌ها در پاسخ به عدم تخصیص بودجه گفتند که درآمد‌های نفتی هنوز حاصل نشده است.

نوبخت در رابطه با هزینه‌های شورای عالی استان‌ها گفت: سعی من این است که ۲۸ میلیارد معوقه این شورا را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه از اقدامات صورت گرفته برای سیل زدگان گفت: سیل در مرحله‌ای است که هنوز به پایان نرسیده است و درمدیریت بحران و اسکان موقت هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۶ میلیارد تومان به استان‌های سیل زده کمک شده است، خاطرنشان کرد: ۱۰۰ میلیارد هم به ستاد مدیریت بحران پرداخت شده و در مجموع می‌توان گفت ۱۵۶ میلیارد تا به امروز  پرداخت شده است.

وی در خصوص دیدار اخیر مسئولان با رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان در این دیدار مطالب راهگشایی را بیان کردند و  پیگیری مداومی از  اقدامات صورت گرفته در مناطق سیل زده دارند.

انتهای پیام/

شانزدهمین جلسه شورای عالی استان‌ها با حضور نوبخت برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار