معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: راه اندازی اتاق بازی کودک در مدارس برای فراگیری بهتر مطالب آموزشی و تربیتی توسط دانش آموزان از برنامه‌های آموزش و پرورش در دوره ابتدایی است.

اتاق بازی کودک درمدارس ابتدایی راه اندازی می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمود قاسمی  در پنجمین همایش یاوران آموزش شهرستان دیر بیان کرد: آموزش و پرورش ما پویا و با نشاط نیست و در ارزیابی‌های صورت گرفته بین ۱۳۷ کشور جهان در رتبه ۷۰ قرار گرفته‌ایم و از کشور‌هایی مانند قطر، عربستان و لبنان و مالزی هم پایین‌تر هستیم که نشان می‌دهد یک جای کار ما می‌لنگد.

وی افزود: از ۲۲۹ هزار دانش‌آموزی که در استان بوشهر مشغول تحصیل هستند نزدیک به ۱۳۰ هزار نفر آن‌ها در مقطع ابتدایی می‌باشند و نیازمند توجه بیشتری هستند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه عمده مشکل ما رقابتی کردن آموزش و پرورش است، ادامه داد: آموزش و پرورش کشور در حال پوست‌اندازی و حذف عوامل استرس‌زا است و جایگزینی طرح‌های اصولی و نوین است که مقاومت‌هایی هم می‌شود، اما نیازمند همکاری شما معلمان و اولیاء دانش آموزان هستیم.

قاسمی با اعلام اینکه ما هدف را گم کرده‌ایم و همه چیز را در آموزش می‌دانیم، گفت: امروز مسؤولین امر به این نتیجه رسیده‌اند که مهارت‌های زندگی خیلی لازم‌تر از این محفوظاتی است که به دانش‌آموزان می‌آموزیم.

وی ادامه داد: متأسفانه در بین خانواده‌ها رقابت غلط و ناصحیحی شکل گرفته است که جهشی خواندن دروس، گرفتن شناسنامه در نیمه اول سال و رقابت برای ثبت نام فرزندان در چندین کلاس فوق برنامه در واقع ظلم به دانش‌آموز است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: امروز آموزش و پرورش به دنبال راه‌اندازی اتاق بازی در مدارس است که با کمک دولت و همراهی مردم قطعا این امر محقق می‌شود که در این سال تحصیلی در ۱۰ استان کشور این مهم پیاده شده و سال آینده گسترش می‌یابد و امیدواریم در استان بوشهر هم استقبال بیشتری شود.

قاسمی با بیان اینکه اجازه دهیم فرزندان‌مان کودکی کنند، ابراز کرد: دوست داشتن حیوانات، لذت بردن از طبیعت و موسیقی، بازی کردن، راستگویی و کمک به دیگران را به فرزندان‌مان نشان دهیم و باید از تفکر گزینش دانش‌آموز در مدارس خاص با تراکم پایین افتخار نیست و باید از آن فاصله بگیریم.

وی یادآور شد: اگر عزت نفس و دوست داشتن را به دانش‌آموزان آموزش دهیم دیگر شاهد پرخاشگری در جامعه و یا خسارت زدن به طبیعت نخواهیم بود.

فرماندار دیر نیز دراین مراسم گفت: حرکت آموزشی دانش آموزان باید به سمت کارآفرینی و مهارت آموزی باشد.

کریم علی حسنی دوره ابتدایی در آموزش و پرورش را پایه علمی دانست و افزود: باید در دوره ابتدایی توجه ویژه‌ای به دانش آموزان صورت گیرد، زیرا این دوره بهترین زمان در آموزش و پرورش است.

وی گفت: تشویق دانش آموزان به کسب مهارت و نگاه امیدواری به آینده با تلاش در راه کسب علم و دانش برای یک دانش آموز بسیار مهم است.

رئیس آموزش و پرورش دیر همچنین در آیین گفت: برگزاری همایش یاوران آموزش برای تقدیر از ۱۲۸ نفر از دبیران فعال و خلاق و ۱۱۵ نفر دانش آموزان برتر آموزشی بوده است.

احمدعبدالله زاده افزود: موفقیت آموزشی دانش آموزان مرهون نیروی انسانی با تجربه و با دانش است.

وی گفت: دانش آموزان نخبه و برتر علمی به عنوان دانشمندان کوچک در آینده با پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی در پیشرفت کشور نقش آفرین خواهند بود.

رئیس آموزش و پرورش دیر تصریح کرد: خانواده‌ها باید در پیشرفت دانش آموزان خود با آموزش و پرورش ارتباط نزدیکی داشته باشند.

انتهای پیام/م

راه اندازی اتاق بازی کودک در مدارس دوره ابتدایی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.