مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: به همه مدارس ابتدایی کشور ابلاغ شده است که نباید در مدارس از کتاب کمک درسی استفاده شود.

استفاده از کتب کمک آموزشی در دبستان‌ها ممنوع استناصر کرمی در گردهمایی مدیران و روسای مناطق و شهرستان های استان بوشهردر گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: اگر مدرسه هیات امنایی است و با آن مخالفت می‌شود تنها به خاطر شرایط اقتصادی جامعه است.

وی ادامه داد: تحصن معلمان همانطور که در سراسر کشور انجام شده است در استان ما نیز وجود دارد، اما باید توجه داشت که این صدمه‌ای به آموزش دانش آموزان وارد نشود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: تحصن سراسری معلمان خواسته‌ای به حق است بنابراین باید در کنار آن‌ها قرار بگیریم و با آن‌ها همدل و هم راه باشیم.

کرمی افزود:در صورتی که در منطقه‌ای معلمان تحصن کردند اطلاع رسانی شود و با ظرافت با آن‌ها برخورد شود تا شاهد آسیب به دانش آموزان نباشیم.

وی یادآور شد: توجه به مقطع دبستان ضروری است و طبق گفته وزیر آموزش و پرورش کتب کمک آموزشی تحت هر عنوان در مقطع ابتدایی سم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد: آموزگاران تازه کار , سرباز معلمان و نیرو‌های حق التدریسی در کارگاه‌های آموزشی توانمند سازی شوند.

کرمی با بیان اینکه نمره عملکرد مقطع متوسطه اول استان بوشهر از میانگین کشوری پایین‌تر است گفت: در متوسطه دوم نیز با وجود این که در دوسال ۱ نمره در امتحانات نهایی رشد داشته ایم همچنان از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.

وی یادآور شد: دریافت وجه از دانش آموزان فقط با رضایت اولیا انجام گیرد.

فرماندار گناوه نیز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد:کشور‌های آسیای شرقی از جمله کره جنوبی، ژاپن، سنگاپور و هنگ کنک موفق‌ترین آموزش و پرورش را در دنیا دارند.

سیدعلی پاک نژاد گفت: شور و نشاط در مدارس باید گسترش یابد و به صورت مداوم این شادابی و طراوت در مدارس و بین دانش آموزان وجود داشته باشد و قطعاً این شادابی در یادگیری آن ها نیز تاثیر خواهد داشت.

وی تاکید کرد: انجمن اولیا و مربیان جدی گرفته شود چرا که انجمن اولیا و مربیان نمادی از همراهی و همکاری والدین با متولیان امر آموزش در مدرسه‌ها است. نهاد‌های تربیتی مهم که در تعاملی سازنده با هم بر رشد و تعالی دانش آموزان تاثیر می‌گذارند و می‌کوشند تا با پرورش نسلی موفق، کشور را در مسیر توسعه و پیشرفت یاری رسانند.

فرماندار گناوه بیان کرد: وضعیت استخدام در آموزش و پرورش جالب نیست و ما در سال تحصیلی جدید با کمبود معلم و نیروی انسانی روبرو بوده ایم که مدیر آموزش و پرورش گناوه توانست با تلاش های فراوان کمبود ساعت‌های تدریس را حل کند و در سال‌های بعد این کمبودها بیشتر خواهد شد و باید فکری جدی و اساسی برای حل این مشکل کرد.

پاکنژاد ادامه داد: حضور روانشناس و مشاور در مدارس کم است. روان شناس به دانش آموزان در زمینه های هیجانی، اجتماعی و تحصیلی کمک می کند.

انتهای پیام/م

عملکرد مقطع متوسطه اول استان بوشهر از میانگین کشوری پایین‌تر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا دهنوی
۲۲:۲۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
سلام به نظر می رسد همتی و آزاده ای برای ریشه کردن این موضوع وجود ندارد و فقط شعار برای رد گم کردن داده میشود وگرنه راه حل آن بسیار آسان است !!!!کافی است یک شماره تلفن اعلام شود و در دسترس عموم قرار دهند به نحوی که هر دانش آموز و یا ولی وی بتواند اطلاع رسانی کند که کدام معلم در چه مدرسه ای کتاب کمک آموزشی را اجبار به خرید کرده و بلافاصله اقدام شود !!! به همین راحتی ولی بدانید هیچ وقت هیچ وزیر آموزش و پرورشی چنین کاری نخواهد کرد چون سود خود و اطرافیانشان در همین کتاب هاست