سمینار فرمانداران شهرستان‌های سیستان و بلوچستان به منظور بحث و بررسی برنامه‌های دولت در زمینه توسعه استان و تحقق شعار رونق تولید در اردوگاه فرهنگی و تفریحی دره گل تفتان شهرستان خاش برگزار شد.

سمینار فرمانداران سیستان و بلوچستان در خاش برگزار شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در این همایش با تبریک سال نو، مبعث رسول اکرم (ص) و اعیاد شعبانیه، اقدام نابخردانه آمریکا در تروریستی خواندن سپاه مردمی ایران را محکوم کرد و گفت: تصمیم نسنجیده و خصمانه ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که سپاه را در شمار گروه‌های تروریستی قرار داده و از پیمان نامه برجام خارج شده و تحریم‌ها را علیه ملت و دولت ایران تشدید کرده، سبب تقویت ریشه‌های وحدت و استحکام کشور و ایستادگی ملت در مقابل دشواری‌ها و دستیابی به شاخص‌های علمی و توسعه در کشور شده و در عمل به کشور و دولت خودش آسیب وارد می‌کند.

وی اظهار داشت: انتخاب مدیران توانمند و خلاق از اولویت‌های مهم دولت در سیستان و بلوچستان بوده که به فرمانداران و مدیران توصیه شده با تمام قوت برای مردم خدمت کنند.
وی مصوب کردن و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در استان و مبنا قرار دادن توسعه هر منطقه با توجه به ظرفیت‌های آن، مستندسازی از خدمات و توجه به مزیت‌های گردشگری، صنایع و معادن و کشاورزی، آداب و رسوم و فرهنگ غنی هر منطقه را از اولویت‌های مهم دولت در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.
زینی وند اجرای طرح‌های تولیدی کوچک و اشتغالزا، توجه به مشکلات و معضلات حاشیه شهر‌ها و بهره گرفتن از تعاملات و ظرفیت‌های اجتماعی برای حل مشکلات را از دیگر اهداف توسعه‌ای در استان ذکر کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار با تاکید بر اینکه فرمانداران استان باید در مباحث مختلف و از جمله انتخابات مقتدرانه به صحنه بیایند، ادامه داد: تشکیل و تاسیس سازمان‌های مردم نهاد (ان جی او) قدرتمند با بهره گرفتن از ظرفیت‌های مردمی سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهر‌های استان می‌شود.

وی ضرورت مقابله با حوادث طبیعی مانند سیل و حمایت از طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه گذاران را یادآوری کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان با برشمردن مزیت‌های مختلف مناطق سیستان و بلوچستان، اهمیت تدوین سند توسعه استان، خدمت رسانی و رسیدگی به مشکلات مردم را متذکر شد.
باقر کرد خطاب به فرمانداران به عنوان روسای ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های استان گفت: با توجه به وقوع بارش‌های تند و سیلابی در نقاط مختلف استان تا پایان خرداد ماه دستگاه‌های مختلف در حالت آماده باش قرار دارند.

وی اظهار داشت: مدیریت سیلاب در سیستان و کمک به کاهش خسارت‌های ناشی از بارش‌ها در بلوچستان باید مورد توجه فرمانداران، بخشداران، شهرداران و سایر دستگاه‌ها باشد.

وی گفت: در روز‌های آتی نیز باید برنامه ریزی‌ها و آمادگی لازم برای مقابله با شرایط احتمالی بحرانی وجود داشته باشد.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های مردم شهرستان‌های استان از اهداف مهم برگزاری سمینار فرمانداران است که در نشست‌های فنی، تخصصی و موضوعی با حضور مهندس موهبتی استاندار، معاونان و کارشناسان استانداری، فرمانداران و مدیران کل طرح‌ها و برنامه‌ها آسیب شناسی می‌شود.

انتهای پیام/گ

سمینار فرمانداران سیستان و بلوچستان در خاش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار