آیین تشیع پیکر شاعر پیشکسوت مرحوم حاج داراب بدخشان امروز پنجشنبه ۲۲ فروردین از مقابل مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مطابق اطلاعیه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی آیین تشیع پیکر پیرغلام اباعبدالله الحسین (ع) و شاعرپیشکسوت و چهره ماندگار خراسان شمالی و پدربزرگوارشهید علی بدخشان امروز ۵شنبه ۲۲ فروردین ماه ۹۸ ساعت ۱۱ از محل مجتمع فرهنگی وهنری گلشن اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی خراسان شمالی باحضور مقامات استانی و شعرا و اصحاب فرهنگ وهنر و اقشارمختلف مردم خراسان شمالی برگزار می‌شود.

حاج داراب بدخشان از شاعران پیشکسوت خراسان شمالی صبح روز گذشته به علت کهولت سن در ۸۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

شرکت در کنگره اهل بیت، شرکت در جشنواره علی اصغر (ع) و کسب مقام کشوری در سال ۸۶، منتخب شب شعر حمایت از مردم بی دفاع بحرین ، تجلیل از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر خراسان شمالی ۱۳۹۲، شرکت در کنگره شعر رضوی و کسب مقام برگزیده سال ۹۵، خلاصه‌ای از سوابق و افتخارات اوست.

اولین مجموعه اشعار وی سال ۱۳۸۷ در مجموعه‌ای به نام "یوسفی شدم در چاه"به چاپ رسید و با توجه به استقبال از این مجموعه در سال ۱۳۹۳ مجموعه‌ای از اشعار آیینی خود را در کتابی با عنوان "تلاوت خورشید" با همکاری حوزه هنری استان خراسان شمالی چاپ و در سال ۱۳۹۷ دیگر مجموعه‌های اشعار آیینی خود را در کتابی با عنوان "فصلی از خورشیدها" با همکاری سازمان تبلیغات اسلانی استان به چاپ رساند.

۱۶ اسفند ۱۳۹۷ همزمان با دومین عصر کتاب استانی ، بزرگداشت این شاعر پیشکسوت با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن همایش‌های بانک ملی بجنورد برگزار شد.

انتهای پیام / ب

مراسم وداع و تشییع پیکر شاعر پیشکسوت مرحوم حاج داراب بدخشان در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.