مسئول فرهنگی گروه مهندسی رزمی ۴۰ صاحب الزمان عج نیروی زمینی سپاه در اصفهان، از ایجاد سه خط سیلاب در شب گذشته برای جلوگیری از هجوم آب به استان اهواز خبر داد.

سید علی محمودی، مسئول فرهنگی گروه مهندسی رزمی ۴۰  صاحب الزمان عج نیروی زمینی سپاه در  اصفهان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: با بالا آمدن حجم آب سد‌های کرخه و دز، خطر ورود آب به استان اهواز وجود داشت که شب گذشته با ایجاد ۳ خط سیلاب به دست نیرو‌های تخصصی، توانستیم جریان آب را مهار و از هجوم سیل و ایجاد خسارت جلوگیری کنیم.
وی افزود: برای این عملیات، شب گذشته جلسه‌ی اضطراری با حضور سردار سلامی، استانداران و مدیریت گروه ۴۰ سپاه صاحب الزمان تشکیل شد و خوشبختانه تا ساعت ۶ صبح امروز به کمک ۶۰ نیروی متخصص و استفاده از ماشین آلات مهندسی پیشرفته با ایجاد خطوط هدایت آب و سیل بند‌های متعدد از هجوم سیل به اهواز جلوگیری شد.
مسئول فرهنگی گروه رزمی ۴۰ سپاه صاحب الزمان اصفهان ادامه داد: در این عملیات علاوه بر ایجاد خطوط مهار سیل، در مناطقی که به دلیل شرایط نامناسب امکان حضور ماشین آلات وجود نداشت، بیش از ۱۰۰۰ نفر از سپاهیان و بسیجیان با پر کردن بیش از ۱۰ هزار محفظه خاکی اقدام به ایجاد سیل بند کردند و خوشبختانه هیچ خسارت و خرابی ایجاد نشد.

سید علی محمدی با اشاره به اینکه افزایش حجم آب سد‌ها به صورت آرام انجام می‌شود و کاملا قابل کنترل است تصریح کرد: با ورود سامانه بارشی جدید به کشور همچنان امکان بالا آمدن آب سد و افزارش خروجی دریچه‌های سد‌های استان خوزستان وجود دارد و به همین دلیل نیرو‌های گروه ۴۰ سپاه صاحب الزمان اصفهان در سه شیفت کاری و به صورت ۲۴ ساعته در منطقه حضور دارند و با عملیات مختلف از ورود آب به شهر‌ها و ایجاد خسارت جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/ی


تلاش برای جلوگیری از ورود سیلاب به اهواز


برچسب ها: سپاه پاسداران ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار