سرپرست نیرو‌های ارتش منطقه اصفهان در پل‌دختر گفت: گروه‌های ۲۲، ۴۴ و ۵۵ توپ‌خانه، ۸۴۰ موشکی و بیمارستان منطقه‌ای اصفهان به سرپرستی گروه ۵۵ توپ‌خانه در پل‌دختر حضور دارند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حبیب‌الله کریم‌زاده سرپرست یگان‌های اعزامی ارتش از اصفهان اظهار داشت: در اجرای فرمان مقام معظم رهبری به نیروی‌های مسلح برای کمک به سیل‌زدگان استان لرستان با دستور فرمانده نیروی زمینی یگان‌هایی از منطقه اصفهان به شهرستان پل‌دختر اعزام شدند.

سرپرست یگان‌های اعزامی ارتش از اصفهان ادامه داد: گروه‌های ۲۲، ۴۴ و ۵۵ توپ‌خانه، ۸۴۰ موشکی و بیمارستان منطقه‌ای اصفهان به سرپرستی گروه ۵۵ توپ‌خانه در پل‌دختر حضور دارند.

وی خاطر نشان کرد: از اولین لحظات حادثه بالگرد‌های هوانیروز به منطقه اعزام و در مناطق صعب‌العبور انجام وظیفه کردند.

کریم‌زاده در تشریح تجهیزات اعزامی از اصفهان عنوان کرد: بیل مکانیکی، لودر، مایلر، خودرو‌های تانکردار جهت آب‌رسانی، آمبولانس و تجهیزات انفرادی از ادوات اعزام شده به پل‌دختر هستند.

سرپرست یگان‌های اعزامی ارتش از اصفهان افزود: گروه ۴۴ توپ‌خانه وظیفه بسته‌بندی و توزیع اقلام اهدایی مردم و ارتش را بر عهده دارد، این گروه پس از شناسایی نیازمندان در طول روز، شبانه اقدام به توزیع اقلام حتی در مناطق صعب‌العبور می‌نمایند.

وی ادامه داد: گروه‌های ۲۲ و ۵۵ توپ‌خانه وظیفه لایروبی و پاک‌سازی معابر، منازل و تمامی اماکن دولتی را بر عهده دارند.

کریم‌زاده با اشاره به همکاری نیرو‌های مسلح در پاک‌سازی شهر تصریح کرد: سپاه پاسداران و ارتش با تقسیم‌بندی شهر به مناطق مختلف در حال خارج کردن گل‌ولای از شهر هستند و گروه‌های جهادی از بسیج و روحانیت در این امر همکاری می‌کنند، نیروی یگان ویژه ناجا نیز وظیفه تأمین امنیت شهر را بر عهده دارند.

سرپرست یگان‌های اعزامی ارتش از اصفهان گفت: در کنار ماشین‌آلات راه‌سازی، گروه ۵۵ توپ‌خانه با استفاده از ۴ دستگاه لجن‌کش و کف‌کش آب و گل‌ولای را از زیرزمین‌ها و معابر خارج می‌کنند.

وی یادآور شد: یگان‌های دیگر ارتش از لرستان، تهران و شیراز و تیپ ۶۵ نوهد نیز ملحق شدند و در حال خدمت‌رسانی هستند.

کریم‌زاده در پایان تأکید کرد: نیرو‌های مسلح که در زمان جنگ وظیفه دفاع از مردم را دارند در بحران‌هایی مانند سیل و زلزله به کمک مردم می‌آیند.

انتهای پیام/م

 

امدادرسانی یگانهای ارتش اصفهان به مناطق سیل زده پلدختر

برچسب ها: ارتش ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.