یک فعال اصلاح‌طلب اقدام احمقانه ترامپ در تروریستی خواندن سپاه را با نظام حقوق بین الملل در تعارض دانست.

این نخستین بار است که کشوری نیروی قانونی کشوری دیگر را تروریست اعلام کند / اقدام آمریکا بیش از هرچیز در راستای کمک به رژیم افراطی اسرائیل استاحمد حکیمی پور، فعال اصلاح طلب در گفتوگو با خبرنگار احزاب و تشکلهایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدام احمقانه ترامپ مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریستی گفت: همان‌طور که ملاحظه می‌کنید اقدام آمریکا حرکتی غیرمتعارف است و در حقوق بین‌الملل نیز برای نخستین بار رخ می‌دهد که کشوری یک نیروی قانونی و یا رسمی در کشوری دیگر را تروریست اعلام کند. امری که مصداق بارز تعدی و دخالت در امور یک کشور مستقل محسوب شده و در نظام بین الملل نیز جایی ندارد.

وی ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید اصل حضور سپاه پاسداران در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ذکر شده و در اصول قانون اساسی موجودیت و مأموریت سپاه نیز به روشنی تعریف شده است و از این رو که قانون اساسی کشور میثاق ملی مابوده و مردم ایران به این قانون اساسی رأی دادند  این نوع برخوردی که آمریکا انجام داده تعدی به کلیت نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

حکیمی پور با اشاره به لزوم برخوردی قاطع از سوی جمهوری اسلامی دربرابر اقدام احمقانه ترامپ گفت: برخورد با آمریکا مستلزم اقدامی متقابل از سوی ایران است موضوعی که البته حق قانونی جمهوری اسلامی ایران نیز محسوب می‌شود. همان طور هم که شاهد بودیم دولت، مجلس و شورای امنیت ملی نیز اقدام متقابل را در دستور کار خود قرار دادند بنابراین این نوع رفتارها بیش از هرچیز به ضرر آمریکا و هم پیمانانش تمام شده و از سوی دیگر هم انسجام و هم بستگی درون جامعه ایران را بیشتر می‌کند.

این فعال اصلاح طلب خاطر نشان کرد:  اقدام آمریکا مبنی بر اینکه نام سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد درکنار اقدامی که در بلندی‌های جولان انجام داد که بخشی از سرزمین و ملت یک کشور را در اختیار یک کشور متجاوزقرار داده  و الحاق  آن به اسرائیل را به طور رسمی اعلام کرده به نظر بیش از هرچیز در راستای کمک به رژیم افراطی صهیونیستی بوده و  آمریکا این کار را برای تقویت مواضع سیاسی گروه تند حاکم بر اسرائیل با هدف پیروزی مجدد آنان انجام می‌دهد؛بنابراین این اقدام ‌آمریکا را بیشتر یک اقدام سیاسی می‌دانم که باید پاسخ مناسب را هم از ایران دریافت کند.

وی تاکید کرد: با توجه به تمام موارد ذکر شده همان‌طور که در طول تاریخ ایران مشاهده شده است، ملت ایران در برابر تعدی و دخالت‌های خارجی همواره متحد بوده و با دخالت بیگانه و تعدی به حق مردم ایران همواره برخورد سختی داشتند بنابراین این موضوعات باعث شده که همواره ملت ایران به انسجام و وحدت بیشتری برسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار