میشائیل روت، معاون وزیر امور خارجه آلمان در حاشیه برگزاری یکی از نشست‌های اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گفت خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا بدترین گزینه ممکن خواهد بود.

آلمان: خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا بدترین گزینه ممکن خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بخش تصویری آسوشیتدپرس، میشائیل روت، معاون وزیر امور خارجه آلمان گفت خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا بدترین گزینه ممکن خواهد بود.

معاون وزیر امور خارجه آلمان در حاشیه برگزاری یکی از نشست‌های اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گفت: «ما در یک وضع بسیار دلسرد کننده به سر می‌بریم. اتحادیه اروپا در نهایت باید دوباره بر دستورکار‌ها و وظایف آتی خود متمرکز شود. چاره‌ای نداریم که احتمالا به طرف انگلیسی، زمان (بیشتری) اختصاص دهیم تا آن‌ها سرانجام بتوانند تصمیم بگیرند دقیقا چه می‌خواهند.»

وی اعلام کرد: «اینک همه ما یعنی پارلمان انگلیس، دولت انگلیس، بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا و نیز همه سازمان‌ها و نهاد‌ها در واقع به این نتیجه رسیده ایم که هیچکدام برگزیت نامنظم را نمی‌خواهند و خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا در واقع بدترین گزینه ممکنی است که می‌تواند روی میز باشد.»

او ادامه داد: «انتظار داریم گام‌های اساسی، آنهم در مسیری درست و صحیح در این زمینه برداشته شود. چون تاکنون هیچ چیزی تغییر نکرده است. طبعا ما اختصاص یک مهلت مناسب به انگلیس و نیز تمدید این مهلت به انگلیس را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با این حال، این بررسی‌ها کاملا طبق ملاک‌ها و معیار‌های موجود خواهند بود.»

معاون وزیر امور خارجه آلمان گفت: «به همین علت است مادام که از سوی طرف انگلیسی هیچگونه پیشرفت اساسی وجود نداشته باشد، در درون اتحادیه اروپا نیز آمادگی بی پایان و همیشگی درباره تمدید مهلت برگزیت وجود نخواهد داشت.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار