وزرای خارجی اتحادیه اروپا اعلام کردند این اتحادیه حاضر است برکسیت را برای بار دوم به تعویق بیندازد، اما نخست‌وزیر انگلیس باید برنامه مشخصی درباره تصویب طرح توافق ارائه دهد.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا: تمدید دوباره برکسیت با شرط ارائه برنامه مشخص از سوی می‌ممکن استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزرای خارجی اتحادیه اروپا در نشست امروز خود در لوگزامبورگ اعلام کردند این اتحادیه حاضر است برکسیت را برای بار دوم به تعویق بیندازد؛ اما نخست‌وزیر انگلیس باید برنامه مشخصی درباره به تصویب رساندن طرح توافق برکسیت که در مهلت اولیه در مجلس این کشور رد شده است داشته باشد.

امروز (سه شنبه)، وزرای خارجه اتحادیه اروپا یک روز پیش از آنکه سران ۲۷ کشور عضو آن در بروکسل تشکیل جلسه دهند و درباره تعویق دوباره برکسیت تصمیم‌گیری کنند در لوگزامبورگ دیدار کردند.

وزرای خارجه آلمان، هلند، ایرلند و لوگزامبورگ در همان لحظه ورود به این جلسه موضع خود را روشن کرده و اظهار داشتند برکسیت بدون توافق ممکن نیست.

سیمون کاونی، وزیر امور خارجه ایرلند، در این خصوص به خبرنگاران گفت: «همه این هفته برای یک تعویق دیگر آماده هستند؛ اما آن‌ها قطعا خواستار آن هستند ببینند که یک برنامه مشخص این تعویق را همراهی می‌کند».

همتای هلندی او نیز اظهار داشت: «به نفع هلند است که از برکسیت سخت جلوگیری کند و اگر زمان بیشتری نیاز باشد باید آن را تامین کنیم».

اما میکائیل روث، وزیر امور خارجه آلمان، تاکید کرد نخست‌وزیر انگلیس باید برنامه روشنی برای متقاعد ساختن رهبران اتحادیه اروپا ارائه کند تا برکسیت به تعویق بیفتد. او گفت: «متاسفانه باید بگویم شرایطی که تعیین شده بود حاصل نشده است».

جورج کامبا، وزیر امور خارجه رومانی نیز که در حال حاضر رئیس چرخشی اتحادیه اروپا است اظهار داشت: «برای ما مهم است بدانیم چرا انگلیس می‌خواد زمان بیشتری در این اتحادیه باقی بماند. شما شاید با در نظر گرفتن چیزی می‌خواهید بمانید».

او در ادامه افزود: «ما درست دو هفته پیش در وضع مشابهی قرار داشتیم، نمی‌توانیم هر دو هفته یکبار بدون برنامه بر سر یک موضوع بحث کنیم».

لندن و بروکسل در اواخر سال گذشته میلادی توافقی برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا امضا کردند؛ اما پارلمان انگلیس از این توافق حمایت نکرد و نمی‌تواند با هیچ اقدام جایگزین دیگری نیز موافقت کند. این کشور باید در ۲۹ مارس از اتحادیه اروپا خارج می‌شد که نتوانست به این امر دست‌یابد. به همین دلیل اتحادیه اروپا تا روز ۱۲ آوریل به لندن فرصت داده است تا یا یک راه حل جایگزین ارائه دهد و یا آنکه در آن تاریخ بدون توافق از این اتحادیه خارج شود.

اگر اتحادیه اروپا برای بار دوم برکسیت را به تعویق نیاندازد، انگلیس باید در ساعت ۲۲ جمعه از این اتحادیه بدون توافقی که شوک اقتصادی را کاهش می‌دهد خارج شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار