ایالات متحده قصد دارد تعداد بیشتری از مقامات ارشد را در وزارت امنیت داخلی این کشور به دلیل نارضایتی ترامپ از توانایی افراد در پیش‌برد برنامه‌های وی در سرکوب مهاجران، برکنار کند.

تصمیم ترامپ برای برکناری تعداد بیشتری از مقامات وزارت امنیت داخلیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام کاخ سفید روز سه شنبه گفت ایالات متحده قصد دارد تعداد بیشتری از مقامات ارشد را در وزارت امنیت داخلی این کشور برکنار کند.

این تصمیم به دلیل نارضایتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از توانایی این افراد در پیش‌برد برنامه‌های وی در سرکوب مهاجران صورت می‌گیرد.

این منبع گفت کلر گریدی Claire Grady دومین مقام در این وزارتخانه احتمالا تا بعدازظهر روز سه شنبه کنار خواهد رفت.

این منبع که خواست ناشناس بماند افزود: «مقامات دولت آمریکا برای برکناری جان میتنیک مشاور عمومی این وزارتخانه و نیز فرانسیس سیسنا مدیر خدمات شهروندی و مهاجرت در آمریکا نیز تلاش می‌کنند.»

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با عبدالفتاح السیسی، همتای مصری خود بار دیگر دموکرات‌های کنگره را به کم‌کاری و کارشکنی در اجرای تدابیر مرزی و آنچه که او تامین امنیت داخلی در آمریکا می‌نامد، متهم کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا درباره کناره گیری وزیر امنیت داخلی و این مسئله که او کاخ سفید را پاکسازی می‌کند، گفت: «چه کسی گفته است ما چنین کاری انجام می‌دهیم. ما قوانین بدی داریم و قاضی که به شکلی باور نکردنی حکم صادر می‌کند. ما با قوانین بدی مبارزه می‌کنیم که دموکرات‌های کنگره آن را تصویب می‌کنند و بزرگترین ممانعتی را که شاهد بودیم، انجام می‌دهند. قوانین بدی داریم، مانند قوانین بازداشت و آزاد کردن یا مهاجرت زنجیره ای، لاتاری ویزا و قوانین بد بسیاری که می‌توانیم نام ببریم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار