یک قاضی آمریکایی با صدور حکمی فرمان ضدمهاجرتی اخیر دونالد ترامپ را که در آن خواستار بازگرداندن پناهجویان به مکزیک شده بود، لغو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ریچارد سیبورگ، قاضی دادگاه منطقه‌ای سانفرانسیسکو روز گذشته (دوشنبه) فرمان مهاجرتی اخیر دونالد ترامپ را درباره بازگرداندن پناهجویان به مکزیک لغو کرد.

وی طی حکمی اعلام کرد که سیاست اخیر مهاجرتی رئیس جمهور آمریکا فاقد وجود ضمانتی برای محافظت از پناهجویان از تهدید‌هایی است که زندگی و آزادی شان را به خطر می‌اندازد.

وزارت دادگستری و کاخ سفید تاکنون به این حکم قاضی آمریکایی واکنشی نشان نداده اند.

ترامپ شب گذشته در توییتی اعلام کرد: یک قاضی آمریکایی به تازگی با صدور حکمی اعلام کرده است که مکزیک برای مهاجران بسیار خطرناک است. این برای آمریکا ناعادلانه است. این غیرقابل کنترل است.

طرح ضدمهاجرتی اخیر ترامپ در ماه ژانویه سال جاری میلادی در کنار تعدادی دیگر از طرح‌ها ارائه شد و هدف آن کاهش تعداد پناهجویان با بازگرداندن آن‌ها به شهر‌های مرزی مکزیک بود. رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد این طرح را گسترش دهد و برخی از مهاجران را به مکزیک بازگرداند تا آن‌ها تا زمان تعیین وقت دادگاهشان در آن کشور منتظر بمانند.

دولت آمریکا معتقد است این طرح ضدمهاجرتی تحت عنوان «پروتکل‌های حفاظت از مهاجران» برای کشور بسیار ضروری است، زیرا بسیاری از مهاجران تا زمان تعیین وقت دادگاهشان در آمریکا زندگی می‌کنند و بعضی از آن‌ها حتی در دادگاه هم حاضر نمی‌شوند.

رئیس جمهور آمریکا چند روز پیش در نشست سالانه ائتلاف یهودیان جمهوری خواه بار دیگر مهاجران را هدف حملات لفظی قرار داد و گفت: مهاجران از جمله خشن‌ترین افرادی هستند که تابحال دیده اید. افرادی که به نظر می‌رسد برای «یو اف سی یا همان مسابقات هنر‌های رزمی» مبارزه می‌کنند. وکلای آن‌ها یک کاغذ به این افراد می‌دهند و به آن‌ها دیکته می‌کنند که در برابر قاضی چه بگویند.

ترامپ حتی بار‌ها تهدید کرده است که اگر مکزیک با هجوم بی سابقه پناهجویان مقابله نکند، مرز جنوبی کشور را می‌بندد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار