رئیس شورای شهر تربت حیدریه گفت: ساخت و ساز در حریم مسیل‌ها شهر را به خطر انداخته است.

انتقاد رئیس شورای شهر تربت حیدریه از ساخت و ساز‌ها در حریم مسیلبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محمد امانی رئیس شورای شهر تربت حیدریه گفت: ساخت و ساز‌های غیرقانونی در حریم مسیل‌ها باعث شده، شهر در محاصره چهار کال اساسی واقع شود و در صورت وقوع بارش شدید باران و جاری شدن سیل جان بسیاری از شهروندان به مخاطره خواهد افتاد.

وی افزود: کال فتح المبین در بلوار جانبازان، کال مطفریه در ابتدای خیابان مظفریه، کال شصت دره در بوستان پیشکوه و کال پشت بوستان ملت واقع در شهرک، ولی عصر (عجل الله) مهمترین مناطقی هستند که به دلیل ساخت و ساز‌های غیر اصولی در داخل حریم آن ها، ساکنان این مناطق در معرض خطر قرار گرفته اند.

رئیس شورای شهر تربت حیدریه گفت:بنا ندارم گناه این سهل انگاری‌ها را به گردن فرد حقیقی یا حقوقی خاصی بیاندازم، اما واقعیت آن است تمام دستگاه‌هایی که مجوز ساخت و ساز در حریم کال‌ها را در سال‌های گذشته صادر کرده اند، باید پاسخگوی کوتاهی‌های خود باشند.

امانی افزود: مشکل شهر به این چهار منطقه ختم نمی‌شود، بلکه ۲ باب پمپ بنزین در بلوار جانبازان و شهرک ولیعصر (عجل الله) وجود دارد که دقیقا در کنار کال و بدون توجه به حریم استاندارد ساخته شده است که در صورت وقوع سیل شاهد آتش سوزی مهیب ناشی از جاری شدن بنزین و گازوییل در سطح شهر خواهیم بود.

وی گفت: مشکل بزرگتر ما آن است که دستگاه‌ها تعریف مشخص و استانداردی از حریم ندارند و سردرگمی و بلاتکلیفی را در ساخت این دو پمپ بنزین می‌بینیم.


رئیس شورای شهر تربت حیدریه گفت: مهمترین دلیل وقوع سیل‌های اخیر در کشور، فقدان نظارت بر رعایت حریم کال‌ها و رودخانه‌ها و ساخت و ساز‌های غیرمجاز از سوی مسئولان محلی بوده است.


انتهای پیام//م. م

 

ساخت و سازها در حریم مسیل ها، امنیت شهر تربت حیدریه را به خطر انداخته است

برچسب ها: حوادث ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.