مدیرکل قطار شهری مشهدگفت: تاکنون حدود ده کیلومتر از خط سه حفاری شده است وتا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

بازگشایی خط سه قطار شهری مشهد تا سال ۱۴۰۰به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کیانوش کیامرز مدیرکل قطار شهری مشهد گفت: در حال حاضر حدود ۱۵۰ تا ۱۷۰ هزار شهروند را در خط یک جابه‌جا می‌کنیم که خط دو که ۱۴.۵ کیلومتر طول دارد و سال گذشته تا ایستگاه شریعتی آن به‌بهربرداری رسید روزانه حدود ۵۰ هزار مسافر جابه‌جا می‌شود.

وی افزود: تمام تلاش خود را کرده‌ایم که با همکاری ویژه شهرداری و شورای شهر مشهد در سال گذشته برای سال ۹۸، منابع مالی خط سه را تامین کنیم تا پیشبُرد خوبی در احداث خط سه داشته باشیم و با تلاش خط دو قطار شهری را تا خرداد ماه بتوانیم ایستگاه «شهید کاوه» را احداث و مهر ماه این خط را کامل کنیم.

مدیرکل قطار شهری مشهدگفت: که با جذب ۳۰ میلیون یورو برای تکمیل این پروژه خوشبختانه توانسته ایم باوجود تمام مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها اجناس مورد نیاز را تامین کنیم.

کیامرز گفت:: خط یک شش تا ده متر عمق دارد و خط دو بیش از ده متر عمق دارد در صورت جدی شدن بحث سیل، خطری قطار شهری را تهدید نخواهد کرد.

وی در رابطه با جت‌ون‌ها و نقش آنان در قطار شهری افزود: خارج کردن دود و مهار آتش یکی از اقدامات این این جت‌ون‌ها است
و سیتم‌های ما ضد حریق هستند و شعله ایجاد نمی‌کنند و تنها به‌ایجاد دود می‌پردازند که این جت‌ون‌ها با خارج کردن دود از قطار، مسیر را برای ورود باز می‌کنند.

مدیر کل قطار شهری مشهد گفت: خط سه یکی از بزرگترین خطوط قطار شهری کشور است، که حدود ۳۰ کیلومتر طول دارد که از شمال غربی از انتهای امیریه آغاز و تا شهرکت ابوذر کشیده می‌شود که سال ۹۴ این خط از میدان فردوسی شروع شده تی. بی. ام (دستگاه حفاری) و میدان بسیج ایستگاهی است که در دو طبقه دارای قطار شهری است.

کیامرز در خصوص خط گلبهار، گفت: در حال حاضر شهرک‌های اقماری از نظارت ما خارج شده، اما زمانی که احداث آن به‌اتمام برسد، تحویل مشهد می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود به‌ خط چهار قطار شهری اشاره کرد و گفت: این خط ۱۷.۵ کیلومتر طول دارد که از «خواج ربیع» شروع و به «میدان شهدا» می‌رسد و در نهایت به‌شهرک «باهنر» ختم می‌شود که حفاری این خط تاپایان سال ۹۸ آغاز شود.


انتهای پیام//ا. س
 

آغاز حفاری خط چهار قطار شهری مشهد تا پایان سال ۹۸

 
برچسب ها: شهرداری ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار