گویا گفت: انجام واکسیناسیون فلج اطفال برای کودکان زیر پنج سال در تمام اردوگاه‌های اسکان موقت مردم سیل زده انجام شده است.

انجام واکسیناسیون فلج اطفال در تمام اردوگاه‌های اسکان موقت/ سرم ضد مار و عقرب گزیدگی به میزان کافی تامین شده استبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اظهار کرد: طغیانی از بیماری‌های واگیر در هیچ نقطه‌ای از مناطق سیل زده رخ نداده است.

وی ادامه داد: سلامت آب آشامیدنی در مناطق سیل زده به طور مستمر مورد پایش قرار گرفته و عملیات کلرزنی نیز انجام شده است.

گویا گفت:‌ انجام واکسیناسیون فلج اطفال برای کودکان زیر پنج سال در تمام اردوگاه‌های اسکان موقت مردم سیل زده انجام شده و اقدامات و تمهیدات پیشگیرانه برای مقابله با آسیب‌های ناشی از گزیدگی توسط جانورانی، چون مار و عقرب در مناطق سیل زده صورت گرفته است.

تامین سرم ضد مار و عقرب گزیدگی در مناطق سیل زده

وی ادامه داد: همچنین سرم ضد مار و عقرب گزیدگی به میزان کافی تامین شده و در دسترس تیم بهداشتی و درمانی مستقر در مناطق سیل زده قرار گرفته است.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پایان گفت: اقدامات لازم جهت کنترل و از بین بردن حشرات و جوندگان مانند استفاده از حشره کش‌ها و جانوران موذی، طراحی و دستورالعمل‌های لازم نیز تهیه شده است که در زمان مناسب عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار