همایش وحدت و امنیت با حضور مشترک مسئولان، معتمدان، سران طوایف و علما در دلگان برگزار شد.

همایش وحدت و امنیت در دلگان برگزار شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حجت الاسلام عظیم بامری امام جمعه شهرستان دلگان در این همایش با تبریک سال جدید و گرامی داشت مناسبت‌های شعبانیه برخورد احساسی با موضوعات، ناتوانی در کنترل خشم، تصمیم عجولانه، بدون منطق و فکر و بی توجهی به مبانی دینی را از جمله عوامل زمینه ساز جنگ‌های طایفه‌ای در منطقه عنوان کرد.

فرماندار دلگان هم گفت: ریش‌سفیدان و معتمدان از ظرفیت‌های مهم و بازو‌های مهم در توسعه هر منطقه به شمار می‌روند و با حضوری فعال در صحنه می‌توانند رشد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را در منطقه سرعت ببخشند.

مجتبی شجاعی افزود: در سال گذشته با همکاری معتمدان و ریش سفیدان و شورای تامین از ۱۷ مورد نزاع و درگیری در دلگان که در سال‌های قبل رخ داده بود ۱۳ مورد آن به مصالحه انجامید.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید معمار در این همایش با قدردانی از تلاش معتمدان و ریش سفیدان منطقه دلگان در برقراری امنیت و ایجاد صلح از کاهش اختلافات و نا امنی‌ها در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داوود شهرکی افزود: در سال‌های گذشته درگیری‌ها و منازعات مختلفی در شهرستان دلگان داشتیم که تبعات آن گسترش ناامنی بود.

همچنین در این همایش روحانیون، معتمدان و نخبگان بر جمع‌آوری سلاح‌های غیرمجاز، حفظ وحدت و اخوت و مشارکت مردم در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌های مرتبط با توسعه شهرستان تأکید کردند.

انهای پیام/گ

همایش وحدت در دلگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار