مدیر امور بین الملل شهرداری زاهدان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده چراغ‌های پل روگذر خودرو و میدان "امام علی (ع) " زاهدان ساعت ۲۰:۳۰ امشب به مناسبت ساعت زمین خاموش می‌شود.

نماد‌های زاهدان به احترام طرح به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، پیمان نارویی  مدیر امور بین الملل شهرداری زاهدان اظهار داشت: آخرین شنبه ماه مارس میلادی به نام ساعت زمین نامگذاری شده که در این روز در یک ساعت مشخص چراغ نماد‌های شهر‌های مختلف جهان به احترام زمین خاموش می‌شود.

مدیر امور بین‌الملل شهرداری زاهدان افزود: در واقع ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است که افراد با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری خود به مدت یک ساعت آن را یادآوری می‌کنند و آرمان نخست این اقدام این است که آگاهی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان ابقا شود.

وی خاطرنشان کرد: ساعت زمین نخستین بار توسط روزنامه "سیدنی مورنینگ هرالد" در سال ۲۰۰۷ میلادی، زمانی مطرح شد که ۲.۲ میلیون نفر از ساکنین سیدنی اقدام به خاموش کردن چراغ‌های غیرضروری کردند و به دنبال این اقدام سیدنی، بسیاری از شهر‌های دیگر جهان، این رویداد را به تصویب رساندند.

نارویی گفت: امسال آخرین شنبه ماه مارس مصادف شده با دهم فروردین ماه و به همین مناسبت طبق برنامه‌ریزی انجام شده چراغ‌های پل روگذر خودرو "وحدت" و میدان "امام علی (ع) " زاهدان ساعت ۲۰:۳۰ امشب به مناسبت ساعت زمین به مدت یک ساعت خاموش می‌شود.

انتهای پیام/ع

نماد‌های زاهدان به احترام طرح "ساعت زمین" خاموش می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار