مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان از ارائه خدمات و امدادرسانی به اتباع خارجی سیل زده در استان خبر داد.

ارائه خدمات و امدادرسانی به اتباع خارجی سیل زده در خوزستانحمید سیلاوی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در پی وقوع سیل در استان طی روز‌های اخیر، براساس دستور مقامات استانی و کشوری، دوشادوش هم استانی‌ها به اتباع خارجی مقیم خوزستان نیز خدمات و کمک رسانی ارائه شده است.

وی، ترمیم و بازسازی محل استقرار آن ها، جابجایی و اسکان و انتقال و به مکان‌های امن را از دیگر خدمات ارائه شده به آن‌ها عنوان کرد.

سیلاوی با اشاره به اینکه کمک به اتباع خارجی سیل زده در استان با کمک اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و کمیساریای عالی در امور پناهندگان انجام می‌شود، تصریح کرد: اولین محموله کمک‌های غیرنقدی به استان شامل؛ چادر، پتو، گالن آب تاشو، زیرانداز چادر، نایلون سفید پوششی، پکیج آشپزخانه، والور نفتی و ۲۰ تن به خوزستان تحویل داده شده و مقدمات توزیع بین سیل زدگان با همکاری ستاد بحران استان و فرمانداری‌های محل سکونت اتباع خارجی انجام شده است.

این مقام مسئول افزود: همچنین دومین محموله از استان آذربایجان غربی به میزان ۱۰ تن طی روز‌های آینده به استان خواهد رسید و فردا پس از هماهنگی‌های انجام شده از استان اصفهان، وارد خوزستان می‌شود.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان اذعان داشت: همچنین از استان‌های تهران و کرمان نیز که بعنوان استان‌های معین خوزستان تعیین شده اند، محموله‌های غیرنقدی شامل؛ اقلام مذکور، به علاوه موکت، برزنت رنگی، گونی، کنسرو، آب معدنی و ظروف یکبار مصرف بارگیری شده و بزودی به دست سیل زدگان خواهند رسید.

حمید سیلاوی اظهار کرد: اتباع خارجی، همکاری تنگاتنگی با هم استانی‌ها داشتند و در ترمیم سیل بند‌ها کمک کردند و انتقال آن‌ها به مکان‌ها امن نیز انجام شده است.

اختصاص ۶ اردوگاه برای اسکان اتباع خارجی سیل زده در خوزستان

وی درخصوص اختصاص ۶ مکان برای اسکان اتباع خارجی در استان بیان داشت: ۳ اردوگاه در دزفول، یک اردوگاه در اندیمشک، یک اردوگاه در گتوند و یک اردوگاه در شهرستان باوی با تمام امکانات به آن‌ها اختصاص داده شده و در صورت تمایل و اسکان در این اردوگاه‌ها آن‌ها را به آنجا انتقال می‌دهیم.

سیلاوی اذعان داشت: بنابر تصمیم این افراد و تعامل خوب با هم استانی ها، تمایل دارند در اردوگاه‌های عمومی که از سوی هلال احمر و فرمانداری‌ها تدارک دیده شده، اسکان یابند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان افزود: با توجه به گرم شدن هوا در استان، سوله‌های سرپوشیده و مجهز به وسایل سرمایشی و گرمایشی در اردوگاه‌های شهرستان‌های ۶ سوله در دزفول، ۲ سوله در اندیمشک، ۲ سوله بزرگ و یک سالن ورزشی گتوند و ۲ سوله باوی برای اسکان و پذیرایی از سیل زدگان آماده هستند، ضمن اینکه امکانات اولیه از جمله، خوراک، پوشاک و... از طریق فرمانداری‌ها در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی درخصوص تعداد اتباع خارجی سیل زده در استان اظهار کرد: بدلیل پراکندگی در استان، تعداد آن‌ها مشخص نیست، اما مسیر‌هایی که بیشترین افراد سکونت دارند مشخص شده و همیشه در تماس با آن‌ها هستیم و خوشبختانه مشکل خاصی برای آن‌ها بوجود نیامده و تاکنون بجز آبگرفتگی منازل آن ها، تلفات جانی و مالی رخ نداده است.

حمید سیلاوی در ادامه گفت: براساس برنامه ریزی با کمیساریای عالی سازمان ملل، بعد از فروکش شدن سیل و بازگشت به حالت عادی، هیئت‌های مربوطه از مکان‌های زندگی آن‌ها بازدید‌هایی انجام می‌دهند و منازلی که تخریب شده اند یا خسارت دیده اند را در حد توان بازسازی می‌کنیم.

این مقام مسئول درخصوص کمک‌های مالی به اتباع خارجی سیل زده مقیم خوزستان تصریح کرد: اتباع و مهاجرین خارجی بصورت مستقیم وارد عمل می‌شود و مبالغ نقدی در اختیارشان قرار نمی‌گیرد و تعمیرات و جبران خسارت‌ها با بکارگیری گروه‌های تعمیراتی از سوی اداره اتباع خارجی انجام خواهد شد.

به گفته سیلاوی، بیش از ۷ هزار نفر خارجی مقیم ایران که دارای کارت اقامت هستند که در واحد‌های صنفی، صنعتی و بصورت ترانزیتی وارد کشور شده اند در خوزستان بدون هیچ مشکلی زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.