مدیر کل امور اتباع خارجی و مهاجرین استانداری خوزستان از تعیین 10 شعبه اخذ رای برای انتخابات پارلمانی عراق در 2 حوزه اهواز و شوش خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید سیلاوی، مدیر کل امور اتباع خارجی و مهاجرین استانداری خوزستان با بیان اینکه مقدمات برگزاری این انتخابات از امروز چهارشنبه فراهم شده است، اظهار داشت: کار رای گیری با نظارت کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق در روزهای 20 و 21 اردیبهشت ماه سال جاری برای عراقی های مقیم خوزستان انجام خواهد شد.

وی به انجام تمام مراحل اجرایی و نظارت بر این انتخابات توسط کارگزاران عراقی اشاره و تصریح کرد: تامین امنیت شعب رای گیری و فراهم کردن زمینه حضور اتباع عراقی ساکن خوزستان در انتخابات مسئولیت ما است.

سیلاوی اذعان داشت: 10 هزار عراقی ساکن خوزستان در انتخابات مجلس این کشور از شرایط شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور برخوردار هستند.

مدیرکل امور اتباع خارجی و مهاجرین استانداری خوزستان با بیان اینکه این انتخابات همزمان برای اتباع عراقی ساکن در استان های تهران، قم، ایلام، خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان غربی، کردستان و یزد برگزار می گردد بیان کرد: شرکت کنندگان در انتخابات پارلمانی عراق باید کارت هویت عراقی یا کارت سبز قدیمی، برگه تردد خروج مدت دار، دفترچه پناهندگی و گذرنامه دارای روادید داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات پارلمانی عراق به صورت الکترونیکی انجام می شود افزود: در این انتخابات به هیچ عنوان از کاغذ استفاده نمی شود.

پارلمان عراق 328 نماینده دارد که در این دوره از انتخابات، 9 هزار و 700 نفر نامزد برای حضور در این رقابت سیاسی آماده شدند.

گفتنی است؛ بنا به درخواست مقام های سیاسی عراق، مرزهای زمینی و دریایی خوزستان با این کشور روز 22 اردیبهشت همزمان با انتخابات سراسری پارلمانی این کشور بسته خواهد بود.

انتهای پیام/گ

برگزاری انتخابات پارلمانی عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.