مسئول مرکزی انتخاباتی خوزستان گفت: امسال اهواز با ۷ شعبه متمرکز در یک جا بزرگ ترین مرکز انتخابی در ایران و کشور‌های برگزارکننده انتخابات پارلمان عراق است.

غالب فرحان اللامی مسئول مرکز انتخاباتی خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،بیان داشت: از سال 2006 تا کنون انتخابات پارلمان عراق در ایران و سایر کشورها برگزار می شده که دولت جمهوری اسلامی ایران در هر دوره با توجه به همسایگی، برادری و وجوه مشترک بسیاری که با کشور عراق دارد حمایت های لازم به منظور برگزاری انتخاباتی سالم در خاکش را از این کشور دریغ نکرده است.

اهواز بزرگترین حوزه برگزار کننده انتخابات عراق در میان ۱۴ کشور

وی افزود: انتخابات اصلی 22 اردیبهشت ماه در عراق مصادف با 15 مه 2018 میلادی برگزار می گردد اما طبق قانون مصوب دولت عراق در سایر کشورها روزهای 20 و 21 اردیبهشت ماه زمان برگزاری این رویداد سرنوشت ساز خواهد بود.

غالب فرحان اللامی عنوان کرد: طبق براوردهای سفارت عراق و آمارهای واصله تعداد عراقی های مقیم در جمهوری اسلامی ایران ۱۰۰ تا۱۲۰هزار نفر می باشند و در استان هایی که بیشترین حضور را دارند شعبه انتخاباتی مستقر می شود.

مسئول مرکزی انتخاباتی خوزستان گفت:امسال اهواز با 7 شعبه متمرکز در یک جا بزرگترین مرکز انتخابی در ایران وکشورهای برگزارکننده انتخابات پارلمان عراق می باشد و این نشان از همکاری و همدلی مسئولان ایرانی است که چنین امکاناتی را در اختیارمان قرار داده اند.

وی افزود: از نظر ما همسایگی، مشترکات فرهنگی، دین و مذهب باعث شده تا کشور ایران به کشور عراق در راستای برگزاری انتخاباتی سالم کمک شایانی نماید بویژه در استان خوزستان که شاهد همکاری بی دریغی از سوی مسئولان و اداره اتباع ومهاجرین خارجی استان که پل ارتباطی ما با دولت بود، هستیم.

حمیدسیلاوی، مدیر کل اتباع ومهاجرین خارجی خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،گفت: ایران یکی از 14 کشور برگزار کننده انتخابات پارلمانی عراق است که در استان های قم، ایلام، کرمانشاه، یزد، کردستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، اصفهان و تهران ، این انتخابات برگزار می شود و خوزستان بزرگترین حوزه انتخاباتی در کشور است.

اهواز بزرگترین حوزه برگزار کننده انتخابات عراق در میان ۱۴ کشور

وی افزود:در استان با توجه به پراکندگی جمعیت اتباع عراقی مقیم و دارای روادید زیارتی، 2 ستاد انتخاباتی در اهواز با 7 شعبه و شوش با 3شعبه برپا خواهد شد تا عراقی های مقیم جنوب خوزستان در اهواز و عراقی های مقیم شمال خوزستان در شوش رای خود را به صندوق انداخته و در شکل گیری مسیر و آینده کشورشان تاثیر گذار باشند.

سیلاوی بیان داشت: به منظور جلوگیری از پراکندگی شعب تمامی شعبه ها در یک جا مستقر می شوند، در اهواز بلوار قدس ، فرهنگسرای خانه جوان و در شوش زیباشهر سالن یادگار امام محل استقرار این شعبه ها است.

مدیر کل اتباع ومهاجرین خارجی خوزستان عنوان کرد: برای انجام اقدامات اولیه پس از هماهنگی با وزارت خارجه کشور ، نماینده های کمیسارای عالی مستقل عراق در انتخابات مجلس در 2 حوزه انتخاباتی استان خوزستان معرفی شدند و طی جلسات مختلف چگونگی برگزاری انتخابات با حضور نمایندگان 2 طرف بررسی گردید.

وی افزود: در انتخابات کلیه مراحل ثبت نام، اخذ رای، تجهیز امکانات و ملزومات آرا و تعرفه، صندوق راگیری، جمع بندی و صورت جلسه انتخابات به عهده کمیسارای عالی مستقل عراق در انتخابات مجلس در نظر گرفته شده و دولت جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه دخالتی نخواهد داشت.

سیلاوی عنوان داشت: وظیفه ای که بر عهده دولت ایران است تامین مکان برگزاری انتخابات، تامین امنیت محل سخنرانی نامزدها، محل های تبلیغ و نصب اقلام تبلیغاتی ، برقراری امنیت کامل در هنگام انتقال ملزومات انتخابات و محل برگزاری انتخابات در روزهای معین است.

مدیر کل اتباع ومهاجرین خارجی خوزستان گفت:تا کنون نیز نمایندگان ائتلاف های مختلف در اهواز و شوش در مناطق از پیش تعیین شده در امنیت کامل سخنرانی کرده و اقدام به نصب بنر و تبلیغات نموده اند.

وی بیان کرد:همچنین به منظور برگزاری انتخاباتی سالم در سایه صلح و آزادی جمهوری اسلامی ایران، هماهنگی لازم با دستگاه های مختلف دولتی صورت گرفته و برای ایجاد امنیت، استقرار آتش نشانی، اورژانس و فوریت های پزشکی و سایر موارد اقداماتی انجام شده است.

سیلاوی افزود:این اقدامات و همکاری ها با توجه به توافق بین 2 دولت ایران و عراق صورت می گیرد و همکاری کاملا متبادل و متقابل است.

وی در پایان گفت:امیدواریم این انتخابات سرنوشت ساز ثبات و امنیت را برای کشور عراق به ارمغان آورد چرا که پایداری آن در کشور همسایه به امنیت منطقه و مرزهای ایران کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/و

اهواز و شوش میزبان انتخابات پارلمانی عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.