کارشناس مسائل منطقه گفت: تحركات آمريكا در منطقه به اين دليل است كه بتواند دستاوردى داشته باشد، اما نمی تواند راه به جايى ببرد.

احمد دستمالچى كارشناس مسائل خاورميانه در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره حضور آمريكا در عراق و مداخله در انتخابات پارلمانى اين كشور اظهار كرد: حضور آمريكا در عراق بدون مجوز از سوى دولت قانونى و مركزى اين كشور نوعى مداخله محسوب می شود و اين امر خلاف عرف بين الملل و حقوق حاكميتى كشورهاى مستقل است.

وى افزود: اگر آمريكا بخواهد در روند انتخابات عراق اثرگذارى كند، دولت اين كشور حق دارد نسبت به آن واكنش جدى نشان دهد.

دستمالچى در پاسخ به اين سوال كه آيا حضور آمريكا در عراق و دخالتش در انتخابات اين كشور براى جبران شكست هاى پى در پى در منطقه است، گفت: آمريكا احساس كرده در تحولات گذشته هيچ دستاوردى نداشته و بهاى گزافى هم پرداخت كرده است.

كارشناس مسائل خاورميانه خاطرنشان كرد: تحركات اخير آمريكا در منطقه به اين دليل است كه بتواند دستاوردى داشته باشد، اما به دليل توازن قوايى كه در منطقه برقرار است نمی تواند راه به جايى ببرد.

وى بيان كرد: آمريكا جايگاه محكمی در منطقه ندارد، شايد تيلرسون هم به اين دليل كه احساس می کرد نمی توانند در منطقه كارى كنند، بركنار شد.

انتهاى پيام/

برچسب ها: تحولات منطقه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار