مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان میزان آب ذخیره شده در سد‌های خوزستان را بیش از ۳ میلیارد متر مکعب عنوان کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ،فرهاد ایزدجو، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان درخصوص وضعیت کنونی سد‌ها با توجه به میزان آب ذخیره شده و ورودی و خروجی آن‌ها گفت: درحال حاضر آورد بخش سیلابی رودخانه‌های استان ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب است و ۳ میلیارد و ۴۶۰ میلیون متر مکعب از این میزان در مخازن سد‌ها نگهداری و مابقی آن رهاسازی شده است.

وی، آورد طبیعی رودخانه‌های استان خوزستان از ابتدای سال آبی ۹۸-۹۷ (اول مهرماه) تاکنون را ۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب عنوان کرد و اظهار کرد: از این مقدار حدود ۱۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون متر مکعب از مخزن سد‌ها خارج شده است.

ایزدجو پایداری و سلامت کامل بدنه سد مخزنی کرخه را تایید کرد و افزود: هم‌اکنون ورودی به سد کرخه ۲ هزار و ۲۸۷ مترمکعب در ثانیه و خروجی آن ۲ هزار و ۴۷۶ مترمکعب در ثانیه است.

این مقام مسئول تراز کنونی سطح آب در مخزن سد کرخه را ۲۲۴.۵ متر اختلاف از سطح دریا عنوان و تصریح کرد: هم اکنون ۲۵۵ میلیون متر مکعب از حجم این سد خالی است و این میزان به‌طور معمول باید یک میلیارد متر مکعب باشد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، میزان کنونی ورودی به سد مخزنی دز را یک‌هزار و ۵۵۶ مترمکعب در ثانیه و خروجی آن را یک‌هزار و ۷۲۱ مترمکعب در ثانیه عنوان کرد و اذعان کرد: هم‌اکنون تراز سطح آب در این سد با ۳۴۸ متر اختلاف از سطح دریا، ۲۴۰ میلیون متر مکعب حجم خالی دارد و این سد بر اساس استاندارد موجود می‌بایست حداقل ۶۰۰ میلیون متر مکعب ظرفیت خالی داشته باشد.

فرهاد ایزدجو در ادامه دبی کنونی رودخانه کارون در مقطع اهواز را ۳ هزار و ۱۰۰ متر مکعب در ثانیه اعلام و اظهار کرد: در این مقطع رودخانه، امکان افزایش تا ۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در ثانیه وجود دارد.

انتهای پیام/گ

سد‌های خوزستان پُر شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.