مبارزه با بیماری‌های برگی در اولویت اصلی جهاد کشاورزی خراسان شمالی قرار گرفت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمدجواد تشکری معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به افزایش بارندگی‌های بهاره نسبت به پارسال، مبارزه با بیماری‌های برگی در اولویت اصلی برنامه‌های جهاد کشاورزی استان قرار گرفت.
محمدجواد تشکری افزود: افزایش بارندگی، میزان رطوبت باغ‌ها و مزارع را بالا برده که این وضعیت احتمال بروز بیماری‌های برگی مانند زنگ در غلات، انواع سفیدک و سیاهک در باغ‌ها و طغیان آفات را افزایش می‌دهد.
وی با تأکید بر لزوم استفاده از سم قارچ کُش برای از بین بردن عوامل بیماری گفت: در ۲ سال اخیر این بیماری‌ها در مزارع و باغ‌های استان مشاهده نشده بود و باید کشاورزان با انجام عملیات مبارزه در اواخر فروردین، از بروز این بیماری‌ها پیشگیری کنند.
تشکری با اشاره به خسارت ۸۰۰ میلیارد ریالی بیماری سفیدک انگور به تاکستان‌های استان در سال ۹۵ افزود: امسال نیز احتمال بروز این بیماری زیاد است که کارشناسان جهاد کشاورزی در بازدید از باغ ها، توصیه‌های لازم را انجام می‌دهند.
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با تاکید بر مبارزه به موقع با علف هرز مزارع گفت: با توجه به بارش‌های خوب، علف‌های هرز نیز زیاد خواهد بود که باید کنترل شود تا رشد بهینه گیاه را نگیرد و مانع افزایش تولید نشود.
به گفته تشکری، سیلاب‌های اخیر، هزار و ۸۲ میلیارد ریال به بخش کشاورزی خراسان شمالی خسارت وارد کرده است.

پایان پیام /ب

مبارزه با بیماری‌های برگی، اولویت جهاد کشاورزی خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.