نماینده مردم گرگان و آق‌قلا گفت: لازم است که کمیته ملی وقوع سیل تشکیل شده و ظرف ۲ ماه گزارش خود را به مجلس ارائه کند.

لزوم تشکیل کمیته ملی برای وقوع سیل/ آسیب‌های جدی‌ به زندگی مردم وارد شده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نورمحمد تربتی‌نژاد نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در جلسه امروز(یکشنبه ۱۸ فروردین) و در جریان بررسی حادثه اخیر سیل در استان گلستان، اظهار کرد: سامانه بارشی از یکشنبه ۲۶ اسفند ماه وارد استان گلستان شده و در ۴۸ ساعت باعث طغیان رودخانه‌ها و سرریز سد‌ها شد.

وی افزود: میران بارش در استان گلستان به ۳۱۵ میلی متر رسید در حالی که متوسط بارندگی استان ۴۵۰ میلی متر در کل سال است، لذا سرریزی سد‌ها باعث شد که برخی شهر‌ها مانند آق‌قلا و گمیشان زیر آب بروند.

تربتی‌نژاد بیان کرد: در شهر‌های آق‌قلا و بسیاری از روستا‌های درگیر سیل تا ۲ متر آب گرفتگی وجود داشت و امروز آق‌قلا هجدهمین روز بحران خود را می‌گذراند.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا تصریح کرد: راه‌ها، زیرساخت انتقال آب، برق، گاز، زمین‌های زراعی، واحد‌های تولیدی و صنعتی، منازل مسکونی، سد‌ها و معابر عمومی دچار خسارت شده‌اند.

وی ادامه داد: این سیل سوالاتی را برای مردم پدید آورده مانند آنکه آیا سازمان هواشناسی وظیفه خود را به درستی انجام داده؟ آیا به تجهیزات لازم مجهز بوده و هشدار‌های کافی را داده؟ آیا مدیریت سد‌ها به خوبی انجام شده؟ آیا اعضای ستاد مدیریت بحران به وظایف خود عمل کرده‌اند؟

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا افزود: برای پاسخ به این سئوالات لازم است کمیته ملی وقوع سیل تشکیل شده و ظرف ۲ ماه گزارش خود را ارائه کند چراکه در غیر این صورت سئوالات زیادی در ذهن مردم باقی می‌ماند همچنین خسارت سیل باید به درستی برآورد شده و هزینه آن از صندوق توسعه ملی برداشته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار