فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی جالب به دیدار‌های مهم این رشته در لیگ‌های آسیایی اشاره کرد.

اهمیت دیدار تیم های بسکتبال ایرانی و لبنانی از نگاه فیبابه گزارش خبرنگار توپ و تورگروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سایت فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) در گزارشی به ۵ دیدار مهم در رقابت‌های لیگ‌های آسیایی پرداخته است که از اهمیت زیادی برخوردار است و نباید آن را ندید. در این گزارش ابتدا به دیداری مهم در فیلیپین میان تیم‌های سن میگوئل و مگنولیا هات‌شوتس پرداخته است و پس از آن هم دیدار تیم‌های بسکتبال الریاضی و ساجس لبنان در دربی پایتخت این کشور را مهم معرفی کرد.

فیبا همچنین دیدار‌های تیم‌های ژی ژیانگ گاگنشا لایِنز و ژی‌ژیانگ گلدن بولز در چین و تقابل سی هورسس میکاوا و توچیگی برکس در کره جنوبی را از مسابقات مهم قاره کهن نام برده است و در ادامه به اهمیت دیدار‌های تیم‌های ایرانی و لبنانی پرداخته است و نوشت: رقابت فقط به لیگ داخلی مربوط نمی‌شود و می‌توان مسابقاتی که بهترین تیم‌های آسیایی به مصاف یکدیگر می‌روند را در این بین قرار داد.

فدراسیون جهانی بسکتبال در ادامه این گزارش آورده است: دیدار تیم‌های ایرانی و لبنانی دربی غرب آسیا است و فقط منحصر به ۲ تیم باشگاهی نیست بلکه شامل همه رویارویی‌های تیم‌های ایرانی و لبنانی می‌شود. این رقابت‌ها در قالب مسابقات غرب آسیا آغاز می‌شود. تیم‌های ایرانی و لبنانی در ۲ سال گذشته قهرمانی جام باشگاه‌ها آسیا را هم به خود اختصاص داده‌اند.

تیم بسکتبال الریاضی لبنان سال ۲۰۱۷ به مقام قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا رسید و تیم بسکتبال پتروشیمی ایران هم سال ۲۰۱۸ موفق شد این عنوان را کسب کند. به این ترتیب تعداد قهرمانی‌های ایران در این مسابقات به ۶ رسید. ضمن اینکه تیم بسکتبال شیمیدر ایران هم امسال توانست در مسابقات انتخابی جام باشگاه‌های آسیا در غرب آسیا به مقام نخست برسد.

همچنین در بخش پایانی این گزارش نوشته شده است: طرفداران (ایرانی و لبنانی) می‌توانند این انتظار را داشته باشند که تیم کشورشان از تیم کشور دیگر خود را جدا کند(نتیجه بهتری بگیرد). ایران و لبنان سه سال پیاپی از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ با یکدیگر بازی کردند. آن‌ها سال ۲۰۱۱ هم به مصاف هم رفتند و سال ۲۰۱۷ در نیمه نهایی آسیاکاپ هم در بیروت مقابل هم ایستادند.

هنوز مشخص نیست چه تیم‌هایی از این دو کشور پرافتخار در بسکتبال قاره پهناور در جام باشگاه‌های آسیا بازی خواهند کرد.


بیشتر بخوانید:

درغوکاسیان:قرار است یک بازیکن خارجی دیگر جذب کنیم/آستین در تیم می ماند / هدفمان قهرمانی است

شکست تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان برابر شیمیدر تهران

پیروزی شیمیدر مقابل نماینده فلسطین


انتهاس پیام/

گزارش جالب فیبا درباره دربی غرب آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار