مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: طی بارندگی‌های اخیر ۳۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به بنا‌های تاریخی همدان خسارت وارد شد.

سیل ۳۸ میلیارد ریال به بنا‌های تاریخی همدان خسارت وارد کردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی مالمیر،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: بارش های اخیر موجب شد تعدادی از بناهای تاریخی  دارای ارزش ۶۰ تا ۷۰ درصد دچار آسیب شوند.

وی بیان کرد: طی بارش های متوالی در روز‌های ۱۱ و ۱۲ فروردین، تعدادی از بناهای دارای ارزش استان دچار آبگرفتگی های جزیی و کلی شدند که نسبت به رفع آن اقدام خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه یخچال میرفتاح ملایر دچار خسارت کلی شده است اضافه کرد: به بناهای تاریخی دیگر استان به صورت جزیی آسیب وارد شده است.

وی افزود: چکه کردن آب از سقف و یا ورود رطوبت به داخل بنا از جمله آسیب های جزیی به برخی از بناهای خسارت دیده است که باید  عایق آنها تعویض شود.

وی درباره بنای پل زرامین نهاوند گفت: آن بخش از پل زرامین که تاریخی است، آسیب ندیده بلکه تنها دیوارهای بیرونی آن خسارت دیده که اداره راهداری آنها را ترمیم می‌کند.

مالمیر اظهار کرد: میزان خسارات وارده به ستاد مدیریت بحران اعلام شده است که در صورت تأیید از اعتبارات ملی و استانی استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان گفت: مرمت تمام آثار تاریخی صدمه دیده در اولویت میراث فرهنگی ‌قرار دارد.

انتهای پیام/ ش

خسارت سیل به بناهای تاریخی همدان

برچسب ها: نوروز 98 ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.