جابجایی ۹۱۶ هزار و ۳۰۰ زائر و مسافر در نوروز ۹۸ از طریق راه آهن خراسان صورت گرفت.

بیش از ۹۰۰ هزار جابجایی در نوروز امسال از طریق راه آهن خراسانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدهادی ضیایی مهر مدیرکل راه آهن خراسان گفت: ۹۱۶ هزار و ۳۰۰ مسافر و زائر معزز امام رضا (ع) در ایام پیک نوروز ۹۸ توسط دو هزار رام قطار مسافری در اداره کل راه آهن خراسان جابجا شدند.

وی تصریح کرد: طرح سفر‌های نوروزی از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری ادامه داشته و تعداد مسافران ورودی و خروجی قطار‌های نوروزی و زائرین امام هشتم (ع) در این ایام ۹۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر بوده که شاهد رشد چهار درصدی جابجایی مسافر در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: در نوروز ۹۸ ارتباط ریلی مستقیم چهار شهر جدید رشت، کرمانشاه، همدان و ارومیه با مشهدمقدس در حوزه مسافری برقرار شد که بر این اساس ارتباط ریلی تعداد شهر‌ها و مراکز استان با مشهدمقدس در سطح کشور به ۲۹ شهر و مرکز استان رسید.

ضیایی مهر افزود: علیرغم بارندگی‌های شدید در این ایام در خراسان رضوی هیچگونه مشکل خاصی در تردد قطار‌ها در این بازه زمانی وجود نداشت و ۹۷ درصد قطار‌های مسافری اعزامی از مبداء مشهد به صورت مقرر و راس ساعت تنظیمی اعزام و تنها سه درصد از قطار‌های اعزامی با اندکی تاخیر اعزام که میانگین تاخیر از مبدا مشهد نسبت به کل قطار‌های اعزامی ۲۴ ثانیه بوده است که شاهد کاهش ۳۶ درصدی نسبت به نوروز ۹۷ بوده ایم.

۵۰ درصد سفر‌های نوروزی ریلی کشور در ایام طرح نوروزی از ۲۹ شهر و مرکز استان در سطح کشور به مسیر‌های خراسان رضوی و مقصد مشهد برنامه‌ریزی و اختصاص یافته و به سرانجام رسید.

انتهای پیام//ف. ح


مقصد نیمی از سفر‌های نوروزی ریلی کشور به خراسان رضوی

برچسب ها: راه آهن ، نوروز 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.