حجت الاسلام کفیل با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) درباره ویژگی‌های بارز حضرت عباس (ع) می‌گوید.

همزمان با ولادت با سعادت حضرت قمربنی هاشم (ع)، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق کفیل سخنران و کارشناس امور دینی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ویژگی‌های بارز حضرت قمربنی هاشم(ع) اظهار کرد: یار اول اصلی امامت حضرت قمربنی هاشم (ع) است، که امام صادق (س) در زیارت حضرت عباس (ع) چهار صفت برای نور عالمین بیان می‌کند. چهار صفتی که نشان از تسلیم بودن، وفادار بودن و تصدیق امامت دارد.

وی در ادامه بیان کرد: حضرت قمربنی هاشم (ع) در اولین مرتبه تسلیم امام خود بودند و اطاعت کامل از حضرت اباعبدالحسین (ع) داشتند. همچنین دومین گام، تصدیق امام بود که ایشان با جان و دل راه و رسم امام را تصدیق می‌کردند. گاهی ما امری را به زبان قبول می‌کنیم و مطیع هستیم اما آن را عاشقانه و با جان و دل قبول و عمل نمی‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین کفیل با اشاره به وفادار بودن حضرت قمربنی هاشم (ع) گفت: در کنار وفادار بودن حضرت عباس (ع)، چهارمین ویژگی در مسیر امام قدم برداشتن است و اینکه ایشان همیشه خود را بدهکار امام خود می‌دانستند و به دنبال نفع خود نبودند و در پیروی از امام گام برمی‌داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار